Linafallet

Familjeutflykt - picknick

STF Östra Norrbotten

15 Jun 2024

Preliminärt lördag 15/6 kl. 11.00 Närmare info om samlingsplats kommer. Kortare vandring. Kläder efter väder och matsäck. Anmäl gärna i förväg, så kan vi planera för samåkning.
Kortare vandring fram till fallet och i området. Medhavd matsäck avnjuts på plats vid grilleld. Välkomna!
  • Samling: Linafallet , 11:00
  • Plats: Linafallet
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna-Lena Persson, 070-3316840

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Mar 2024

Skidutflykt

Lättare skidåkning runt sjön Jänkisjärvi, som ligger mitt på norra polcirkeln, i preparerat spår ca 4 km. Turen kan förlängas beroende på om väder/före tillåter och deltagarna så önskar. Tempot anpassas utifrån gruppen och ett längre stopp för lunch med möjlighet att grilla korv eller så planeras.

Preliminärt lördag 17/3 kl. 10.00 Samling vid skolan i Jänkisjärvi. Lätt åkning, plant och preparerat spår. Medtag matsäck och extra kläder för paus. Anmäl gärna i förväg, så kan vi planera för samåkning dit.

Medlem: Gratis

• 07 Apr - 13 Apr 2024

Fjälltur på skidor

Planerad sträckning: Nikkaluokta-Vistas-Nallo-Sälka-Singi- Kebnekaise-Nikkaluokta. Skoter fram till Lisas stuga för rimlig första dagsetapp till Vistas. Två nätter i Nallo med dagstur där, t ex mot Unna Räita. Tempo anpassas utifrån deltagarna. Övernattning och gemensamma måltider i fjällstugor. Du som är intresserad av att komma ut på fjället och gärna gör det i sällskap med andra, har någorlunda kondition och viss skidvana är välkommen att följa med oss!

7-13/4 Fjälltur på skidor med boende i fjällstugor. Viss kondition och skidvana. Åkning med egen packning. Pris och mer detaljerad info inom kort.

Medlem: Pris ej bestämt

• 25 Maj 2024

Kukkolaforsen

Besök vid den mäktiga Kukkolaforsen i Torne älv. Vi får ta del av naturen och kulturen, som idag präglas mycket av bastu och sik. Guidning och lunch ingår.

Preliminärt 25/5 kl. 11.00 Samling vid anläggningen vid Kukkolaforsen, guidad tur och lunch i restaurangen. Anmälan senast 22/5.

Medlem: 200 kr

• 15 Jun 2024