Kulturreservat - rundtur och utemat

STF Östra Norrbotten

14 Aug 2021

Aug

OBS! Inställt till följd av de skärpa råden angående smittspridning i Norrbotten. Vi hoppas kunna genomföra aktiviteten i augusti istället.
Guidad rundtur i kulturreservatet Hahnivittiko fäbod med dess byggnader, ängs- och betesmarker och stora artrikedom. Under sommaren finns där även fjällkor, får och höns. Vi bjuds på lunch och kaffe med kaka, kanske får vi lära mer om hur man lagar mat och äter gott utomhus. Aktiviteten genomförs i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten och knyter an till månadstemat "Laga mat ute" för Svenskt friluftslivs projekt - Luften är fri (www.luftenarfri.nu).
  • Samling: Hahnivittiko Fäbod parkeringen
  • Plats: Hahnivittiko, Övertorneå
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 14 Aug 2021

Aug

Kulturreservat - rundtur och utemat

Medlem: 100 kr

• 11 Sep 2021

Vandringens dag

Mer info inom kort!

Lördag 11/9 kl. 10.00 Kläder efter väder och matsäck.

Medlem: Gratis

• 26 Sep 2021

Vandring i skyddad natur

Vi upptäcker Räktjärvsberget naturreservat tillsammans. Vandraren får uppleva en varierande natur med karga hällmarker, sluttningar med stora stenblock, vidsträckta klapperstensfält och frodiga gammelskogar där sällsynta lavar, insekter och fåglar har sitt hem. Aktiviteten genomförs i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten och knyter an till Svenskt frilufslivs projekt - Luften är fri (www.luftenarfri.nu).

Söndag 26/9 kl. 10.00 Samling vid Flakasand. Kläder efter väder och matsäck.

Medlem: Gratis