Fjälltur på skidor

STF Östra Norrbotten

13 Apr - 19 Apr 2020

Pris ej bestämt

13-19/4, anmälan senast 15/3. Någorlunda skidvana och kondition då turen går med packning i ojämn terräng. Boende i fjällstugor med gemensam mathållning. Färdbeskrivning och utrustningslista i samband med anmälan.
Om du längtar till fjälls, gillar att åka skidor och vill dela upplevelsen med andra trevliga är du välkommen att hänga med på årets tur som planeras starta och sluta i Nikkaluokta och gå via Vistas-Nallo-Sälka-Singi-Kebnekaise. Första dagsetappen delvis med skoter och delvis på skidor. Vi siktar på två nätter i Nallo för att hinna med en dagstur i det fina området. Boende i fjällstugor där vi hjälps åt med sysslorna kring mat, ved och vatten. Mat och övrig utrustning för turen planeras via mejl-/telefonkontakt. Bastu och serverad middag på Kebnekaise fjällstation ingår.
  • Senaste datum för anmälan: 15/03
  • Samling: Kalix , 07:00
  • Plats: Kebnekaisefjällen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna Häggström, 0923-13598, 073-0423106

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 22 Mar 2020

Skidutflykt

Dagsutflykt på skidor till utsiktsberget Gölihatten i Båtskärsnäs. Ytterligare info inom kort!

Söndag 22/3 kl. 10.00 Medtag matsäck, möjlighet att grilla korv etc. samt kläder efter väder med extraplagg för pausen.

Medlem: Gratis

• 13 Apr - 19 Apr 2020

Fjälltur på skidor

Medlem: Pris ej bestämt

• 25 Apr 2020

Må Bra Dagen

Friskvårdsmässa med fokus på Må bra där STF Östra Norrbotten tillsammans med Studiefrämjandet och många andra presenterar och visar upp sig. Information om föreningen och medlemskap, bilder och berättelser från våra aktiviteter och exempel på friluftsutrustning. Kanske svarar du också rätt på tipsfrågan och vinner ett pris?

Lördag 25/4 kl. 11.00 - 15.00 Friskvårdsmässa Folkets hus Kalix

Medlem: Gratis