Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

Arbetsdag Skridfinnarleden

Låglandsvandring 3

STF Östra Norrbotten

01 Jun 2019

Närmare info inom kort.
Föreningen Skridfinnarleden, där STF Östra Norrbotten är medlem, anordnar arbetsdag med upprustning av Skridfinnarleden med utgångspunkt i Lomben. Hör av er om ni vill hjälpa till med märkning mm.
  • Samling: Lomben
  • Plats: Kalix
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anna Häggström, 0923-13598, 073-0423106

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 25 Maj 2019

Studiebesök kapell och handelsträdgård

Vi åker till Tornedalen för att besöka det nyuppförda Särkilax kapell och Hietalas handelsträdgård. Start vid kapellet där vi guidas runt och får höra historien om Sveriges nordligaste medeltidskyrka, som försvann med vårfloden 1617. Därefter njuter vi av vår medhavda matsäck på lämplig plats innan vi åker vidare till Korva där anrika Hietalas handelsträdgård väntar. Information om verksamheten och möjlighet att köpa plantor, goda tomater, gurkor mm.

Lördag 25/5 kl. 10.00 Samling vid Särkilax kapell strax norr om Övertorneå. Medtag egen matsäck. Hör gärna av er för samåkning!

• 01 Jun 2019

Arbetsdag Skridfinnarleden

Närmare info inom kort.

• 15 Jun 2019

Vandring Degerberget Pålänge

Vi går först upp till toppen av Degerberget och sedan vidare till baksidan, Ytterst-berget, där det blir fin utsikt mot skärgården. På nervägen besöker vi den intressanta grottan "Landkyrkan" och sista biten tillbaka efter skogsbilväg. Vandringen blir då ca 5 km. Beroende på väder och deltagare finns möjlighet till annan sträckning runt berget och då ca en mils vandring.

Lördag 15/6 kl. 10.00 Samling parkeringen vid Stämsjön. Medtag matsäck.

• 31 Aug 2019

Aug

Vandring Skridfinnarleden

Vandring längs Skridfinnarleden mellan Yttersti och Lomben i samverkan med Föreningen Skridfinnarleden.

Närmare info kommer senare.