2021 Tältövernattning

STF Örnsköldsvik

03 Jul - 04 Jul 2021

Inte medlem
Samlingsplats: Ö-viks Folkhögskola kl. 14.00 alt. parkeringen Fjälltjärn kl. 14.30. Anmälan: Jan 070-372 91 25 el. May-Louise 070-671 55 99 senast 1 juli.
Start parkeringen vid Fjälltjärn. Vandring längs sommarleden ca 4,5 km till Rutbergshotellet. Tältuppsättning och middag i grillkåtan. Färskvatten finns i en källa i närheten. Ev. kvällstur till Ruttjärnen. Återfärd nästa morgon efter frukost. Åter vid parkeringen ca. kl. 11.00. Ta med mat och den utrustning du behöver.
  • Senaste datum för anmälan: 01/07
  • Samling: Örnsköldsviks Folkhögskola , 14:00
  • Plats: Rutberget
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan, 070-372 91 25 May-Louise 070-671 55 99

Typ av aktivitet: Naturarrangemang Vandring

• 19 Jun - 20 Jun 2021

2021 Kanottur längs Nätraån

Kanoter, paddlar, flytvästar och släpkärra hyrs av Friluftscentralen, Själevad. Därefter färd till startplatsen vid Stugön för lunch, sjösättning och paddlingsträning. Färdsätt nedströms Nätraån. Efter ca 6 km fikastopp vid vindskyddet i Nilstorp och sen ytterligare 7 km paddling till nattlägret i Erikstorp. Där finns övernattningsstuga, grillplats, toa och tältningsmöjligheter. Återfärd nästa morgon efter frukost nedströms ca 8 km till Galtdalsbro. Kanotupptagning och lunch avslutar. Ta med egen mat och utrustning du behöver för övernattning. Packa vattentätt.

Samlingsplats : Ö-viks Folkhögskola kl. 09.30 alt. Friluftscentralen, Själevad kl. 10.00. Anmälan: Jan 070-372 91 25 el. Tommy 070-602 33 36 senast 15 juni. Kostnad: 500 kr/person.

Medlem: 500 kr

Icke-medlem: 750 kr

• 22 Jun 2021

2021 Tisdagsvandring

Tisdagsvandring för daglediga. Tisdag 13 & 27 april, 11 & 25 maj, 8 & 22 juni. Samling: kl 11:00 vid Skyttis IP, Vallhallavägen 13 april 1:a turen Startar på Skyttis-Sörliden-Salmo-Över skogen till Järved- Ner vid Järvedsskolan- Järvedstrand-Järveds herrgård-Vindarnas hus-åter mot skyttis. Sträcka 7,3km

Kontakt: Anders 070-340 65 83 Välkomna på tisdagsvandring runt Örnsköldsvik vid 6 tillfällen under våren. Vi startar tisdag 13 april och kör varannan tisdag. Info om vandringarna hittar ni på vår hemsida och Facebooksida.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 03 Jul - 04 Jul 2021

2021 Tältövernattning

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 16 Sep - 19 Sep 2021

2021 Höstresa

Torsdag 16/9--Söndag 19/9-2021. Dagsvandringar i fjällen. Kvällstid ordnas trevliga aktiviteter. Torsdag middag, fredag o lördag frukost-lunchpaket-middag, söndag frukost och lunch. På Torsdag blir det lunch på Hotell Vilhelmina.

OBS! Info o Bindande föranmälan senast 8 aug-2021 till Jörgen 070-7196580 e-post stfornskoldsvik@stfturist.se Kostnad STF-medlem Hotell 3800kr/person Vandrarhem 3400kr/person. Ej STF-medlem tillägg 500kr/person. Inbetalning till PG 638878-9 senast 31 augusti.

Medlem: 3400 kr

Icke-medlem: 3900 kr