2021 Höstresa

STF Örnsköldsvik

16 Sep - 19 Sep 2021

Inte medlem
OBS! Info o Bindande föranmälan senast 8 aug-2021 till Jörgen 070-7196580 e-post stfornskoldsvik@stfturist.se Kostnad STF-medlem Hotell 3800kr/person Vandrarhem 3400kr/person. Ej STF-medlem tillägg 500kr/person. Inbetalning till PG 638878-9 senast 31 augusti.
Torsdag 16/9--Söndag 19/9-2021. Dagsvandringar i fjällen. Kvällstid ordnas trevliga aktiviteter. Torsdag middag, fredag o lördag frukost-lunchpaket-middag, söndag frukost och lunch. På Torsdag blir det lunch på Hotell Vilhelmina.
  • Senaste datum för anmälan: 08/08
  • Samling: Örnsköldsviks Folkhögskola , 08:45
  • Plats: Saxnäs
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jörgen Hållberg 070-7196580

Typ av aktivitet: Naturarrangemang Resor

• 22 Jun 2021

2021 Tisdagsvandring

Tisdagsvandring för daglediga. Tisdag 13 & 27 april, 11 & 25 maj, 8 & 22 juni. Samling: kl 11:00 vid Skyttis IP, Vallhallavägen 13 april 1:a turen Startar på Skyttis-Sörliden-Salmo-Över skogen till Järved- Ner vid Järvedsskolan- Järvedstrand-Järveds herrgård-Vindarnas hus-åter mot skyttis. Sträcka 7,3km

Kontakt: Anders 070-340 65 83 Välkomna på tisdagsvandring runt Örnsköldsvik vid 6 tillfällen under våren. Vi startar tisdag 13 april och kör varannan tisdag. Info om vandringarna hittar ni på vår hemsida och Facebooksida.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 03 Jul - 04 Jul 2021

2021 Tältövernattning

Start parkeringen vid Fjälltjärn. Vandring längs sommarleden ca 4,5 km till Rutbergshotellet. Tältuppsättning och middag i grillkåtan. Färskvatten finns i en källa i närheten. Ev. kvällstur till Ruttjärnen. Återfärd nästa morgon efter frukost. Åter vid parkeringen ca. kl. 11.00. Ta med mat och den utrustning du behöver.

Samlingsplats: Ö-viks Folkhögskola kl. 14.00 alt. parkeringen Fjälltjärn kl. 14.30. Anmälan: Jan 070-372 91 25 el. May-Louise 070-671 55 99 senast 1 juli.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis