Berättelser och bilder om hur det r att pilgrimsvandra

23 Okt

Okt

Avgift 50:- Kontant på plats eller Swish 12307955435
Vi träffas på Hotell Livin, Järnvägs 22, Örebro kl 18. Kaffe med tilltugg serveras. Eva Wetter och Elisabeth Berg berättar om sin 30 mil långa pilgrimsvandring, under 14 dagar, i norra Spanien till Santiago de Campostella. Eva är en inbiten vandrare och har gått hela leden på 80 mil men uppdelat på flera år förstås. Hon ville gärna gå den första och svåraste etappen som är på 2,6 mil över Pyrennéerna men ville ha en vandringskompis. Elisabeth antog utmaningen. De visar bilder och berättar om sina strapatser under vandringen.
  • Samling: Hotell Livin, Järnvägs 22, Örebro , 18:00
  • Plats: Hotell Livin, Järnvägs 22, Örebro
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Håkan Moureau 0707252622

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Sep

Besök vid kolmilan i Lockhyttan

Kils Hembygdsförening kolar en mila vartannat år och i år är det dags. Några kvällar under kolningsperioden är det musikunderhållning och servering av kolbullar med fläsk. Vi får uppleva något om kolarlivet. Vi samlas vid Haga Centrum kl. 17 för att samåka till Naturens Teater i Rånnesta. Där får vi se Lars Borgströms film om Kolmilan. Därefter fortsätter vi upp till kolmilan för se det i verkligheten det som vi såg på filmen. Vi beräknas vara tillbaka vid 19-tiden.

Bilkostnad 50:-p/p.

Medlem: Gratis

• 23 Okt

Okt

Berättelser och bilder om hur det r att pilgrimsvandra

Avgift 50:- Kontant på plats eller Swish 12307955435

Medlem: 50 kr

• 13 Nov

Besök hos Av jord AB i Fjugesta

Med naturliga råvaror av högsta kvalitet som svensk linolja, ekologiska ägg och giftfria jord- och mineralpigment kan du göra den vackraste och bästa målarfärg som finns enligt oss – äggoljetempera med jordpigment. Så beskriver företaget Av Jord sin målarfärg som vi får mer information kring vid besöket i Vekhyttan, där Milis Ivarsson mer stor inlevelse och entusiasm kommer berätta om verksamheten för oss. Omkring 25 personer. Det är 1 trappa i huset till övervåningen.

Avgift 100,-/person. Betalas på plats eller Swish 1230795435

Medlem: 100 kr

• 11 Dec

STF kväll med julavslutning om året som gått

Vi träffas på Hotell Livin, Järnvägsgatan 22, Örebro Avgift 50 kr inkl kaffe/the med smörgås som hör julen till. Det blir trevlig och underhållande musik och sång med Åke och Ture. Kluriga frågor därtill. Alf och Carina visar bilder om året som varit och berättar tillsammans med oss om de aktiviteter vi har under året. Det blir lotteri med trevliga priser. Välkomna!

Medlem: 50 kr