Vandringens Dag 2020

STF Ofwan Siljan

12 Sep 2020

Inte medlem
Samling kl 10.00 på STF Orsa Vandrarhem, Gillevägen 3.
Välkommen att vandra med oss på Vandringens dag! I samarbete med STF Orsa Vandrarhem gör vi två olika vandringar denna dag. Båda turerna utgår från vandrarhemmet. Enån - Slättberg; här vandrar vi i Enåns dalgång med dramatisk natur, frodig grönska och ett mindre vattenfall. Denna tur är 4-5 km och för den badsugna kan man svalka sig i Slättbergsdammen på tillbakavägen. Enån - Lindänget; vi börjar vandringen neröver mot Orsa och Orsasjön sen viker vi in på den nya vandringsleden bort mot Lindänget som är ett paradis för fågelskådare. Turen kommer ta oss genom blandskog, längs med Orsasjöns strand för att sedan vika upp längs Enåns dramatiska dalgång på tillbakavägen. Tillbaka på vandrarhemmet kan du köpa fika som serveras utomhus och med lämpligt avstånd. På båda turerna kan du gå med gympaskor men har du någon grövre sko är det bra. Till den längre turen, ta med matsäck då vi pausar och fikar längs vägen. På grund av covid 19 uppmanar vi er att endast komma om ni är friska och att anmäla er i förväg så vi kan planera turerna på bästa sätt och hålla avstånd. Anmäl dig på stfofwansiljan@stfturist.se senast den 8/9. Aktiviteterna är gratis!
  • Senaste datum för anmälan: 08/09
  • Samling: STF Orsa Vandrarhem, Gillevägen 3 , 10:00
  • Plats: Orsa
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stfofwansiljan@stfturist.se

Typ av aktivitet: Vandring

• 17 Mar - 20 Sep 2020

Studiecirkel - Fjällvandring i Grövelsjön

Fjällvandring i Grövelsjön är studiecirkeln för dig som vill uppleva Grövelsjöområdet utanför lederna i en mindre grupp. Vi kommer ha fyra träffar innan vandringen där vi lär oss mer om området, utrustning, planering av fjälltur och även gör en provvandring i Moratrakten. Studieledare är Maud Wessman-Dernebo, erfaren fjällguide med stor lokal kännedom om Grövelsjöområdet.

Studiecirkeln omfattar fyra studietillfällen innan vandringen 17-20 september. 17/3 kl. 18.30 Studiefrämjandets lokal i Orsa. April - Träff i butiken Nära Fjället i Mora. Exakt datum kommer senare. 5/5 kl.18.30 provvandring i Moratrakten. September - sista träffen där vi stämmer av praktiska ting. Torsdag 17/9 avresa efter lunch Söndag 20/9 hemresa efter lunch. Anmäl dig på stfofwansiljan@stfturist.se Medlemspris för studiecirkeln är 500 kr som betalas senast den 17/3. Kostnad för vandringen med mat/logi/transport tillkommer.

Medlem: 500 kr

• 12 Sep 2020

Vandringens Dag 2020

Samling kl 10.00 på STF Orsa Vandrarhem, Gillevägen 3.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis