Studiecirkel - Fjällvandring i Grövelsjön

STF Ofwan Siljan

17 Mar - 20 Sep 2020

Pris ej bestämt

Studiecirkeln omfattar fyra studietillfällen innan vandringen 17-20 september. 17/3 kl. 18.30 Studiefrämjandets lokal i Orsa. April - Träff i butiken Nära Fjället i Mora. Exakt datum kommer senare. 5/5 kl.18.30 provvandring i Moratrakten. September - sista träffen där vi stämmer av praktiska ting. Torsdag 17/9 avresa efter lunch Söndag 20/9 hemresa efter lunch. Pris är inte fastställt ännu. Anmäl dig på stfofwansiljan@stfturist.se
Fjällvandring i Grövelsjön är studiecirkeln för dig som vill uppleva Grövelsjöområdet utanför lederna i en mindre grupp. Vi kommer ha fyra träffar innan vandringen där vi lär oss mer om området, utrustning, planering av fjälltur och även gör en provvandring i Moratrakten. Studieledare är Maud Wessman-Dernebo, erfaren fjällguide med stor lokal kännedom om Grövelsjöområdet.
  • Senaste datum för anmälan: 09/03
  • Samling: 18:30
  • Plats: Orsa
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stfofwansiljan@stfturist.se

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Mar - 20 Sep 2020

Studiecirkel - Fjällvandring i Grövelsjön

Medlem: Pris ej bestämt

• 04 Apr 2020

Skidtur på Koppången

I samarbete med Naturskyddsföreningen gör vi en skidtur på Koppången. En heldags skidtur på Koppången. Medtag matsäck.

Samling kl 10.00 på Willys parkering i Orsa. Anmälan på stfofwansiljan@stfturist.se

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 30 Maj 2020

Vandring & visning vid Orsa Slipstensmuseum

Vandring & visning vid Orsa Slipstensmuseum. En guidad vandring i gruvområdet som är präglad av gruvdriften från förr, där vi får se stenhuggare i arbete. Dagen avslutas med en guidad tur i muséet. Ta med egen matsäck.

Samling på Willys parkering i Orsa 9.30 Anmälan senast den 26 maj på stfofwansiljan@stfturist.se Ta med matsäck!

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 14 Jun 2020

Försommarvandring i Älvdalsområdet

Försommarvandring i Älvdalsområdet. En heldagsvandring på 12-15 km i Älvdalsområdet. Turen är beräknad att ta bortåt 6 timmar och vi tar tid på oss att kika på växtligheten som frodas denna tid.Guide för turen är Maud Wessman Dernebo. Medtag matsäck.

Samling på Wasaparkeringen i Mora kl 9:00 Anmälan på: stfofwansiljan@stfturist.se

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 27 Jun - 28 Jun 2020

Soluppgång vid Njupeskär

Soluppgång vid Njupeskär En tur till Fulufjällets Nationalpark för att se solen gå upp och lysa på Sveriges högsta vattenfall, Njupeskär. Detta fenomen kan endast ses veckorna runt midsommar. Vi åker upp lördag morgon för att vandra i Nationalparken och besöka Naturum under dagen. På kvällen lagar vi mat tillsammans på vandrarhemmet där vi övernattar innan tidig uppstigning för att se soluppgången! Söndagen ägnas åt Lomkällan, skogs- och försvarsmuseum innan hemfärd.

Denna tur är till självkostnadspris. Lördag - söndag 27-28 juni. Vi samlas på lämplig plats för samåkning för de som anmält sig. Intresseanmälan för att vi ska kunna boka bäddar, mailas till: stfofwansiljan@stfturist.se senast 26 april. Bindande anmälan senast 17 juni.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis