Skidtur på Koppången

STF Ofwan Siljan

04 Apr 2020

Inte medlem
Samling kl 10.00 på Willys parkering i Orsa. Anmälan på stfofwansiljan@stfturist.se
I samarbete med Naturskyddsföreningen gör vi en skidtur på Koppången. En heldags skidtur på Koppången. Medtag matsäck.
  • Samling: Willys parkering Orsa , 10:00
  • Plats: Orsa
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 26 Jan 2020

Årsmöte

Alla STF-medlemmar hälsas välkomna på årsmöte! Vi bjuds på en inspirerande föreläsning om Grövelsjöfjällen av Lars Svanerud, sportchef på STF Grövelsjön Fjällstation. En försmak av vår kommande studiecirkel och fjällvandring i Grövelsjön. Förutom detta sedvanliga årsmötesförhandlingar. Tre Björnar i Älvdalen står för gofikat, smörgås, kaka med kaffe & te. Fika till subventionerat pris, 50:-

Söndag 26 januari kl. 15.00 Näsets bystuga i Älvdalen. För att kunna beräkna förtäringen ber vi dig att göra en anmälan senast den 19 januari på stfofwansiljan@stfturist.se

Medlem: 50 kr

• 08 Feb 2020

Snöskovandring i månsken

Lördag 8 februari kl. 17.00 i Norra Garberg. Följ med på en spännande vandring i månskenet på snöskor! Du behöver inte ha någon tidigare vana, vi lustvandrar på våra snöskor och upplever naturen. Ta med matsäck.

Samling på parkeringen vid Wasastugan i Mora, 16.15. Vi reserverar oss för dåligt väder, då tar vi en annan helg. Se info på facebook. Anmälan senast den 4 februari på stfofwansiljan@stfturist.se Vi har ett visst antal snöskor att låna ut så först till kvarn.

• 04 Apr 2020

Skidtur på Koppången

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 30 Maj 2020

Vandring & visning vid Orsa Slipstensmuseum

Vandring & visning vid Orsa Slipstensmuseum. En guidad vandring i gruvområdet som är präglad av gruvdriften från förr, där vi får se stenhuggare i arbete. Dagen avslutas med en guidad tur i muséet. Ta med egen matsäck.

Samling på Willys parkering i Orsa 9.30 Anmälan senast den 26 maj på stfofwansiljan@stfturist.se Ta med matsäck!

• 14 Jun 2020

Försommarvandring i Älvdalsområdet

Försommarvandring i Älvdalsområdet. En heldagsvandring på 12-15 km i Älvdalsområdet. Turen är beräknad att ta bortåt 6 timmar och vi tar tid på oss att kika på växtligheten som frodas denna tid.Guide för turen är Maud Wessman Dernebo. Medtag matsäck.

Samling på Wasaparkeringen i Mora kl 9:00 Anmälan på: stfofwansiljan@stfturist.se

• 27 Jun - 28 Jun 2020

Soluppgång vid Njupeskär

Soluppgång vid Njupeskär En tur till Fulufjällets Nationalpark för att se solen gå upp och lysa på Sveriges högsta vattenfall, Njupeskär. Detta fenomen kan endast ses veckorna runt midsommar. Vi åker upp lördag morgon för att vandra i Nationalparken och besöka Naturum under dagen. På kvällen lagar vi mat tillsammans på vandrarhemmet där vi övernattar innan tidig uppstigning för att se soluppgången! Söndagen ägnas åt Lomkällan, skogs- och försvarsmuseum innan hemfärd.

Denna tur är till självkostnadspris. Lördag - söndag 27-28 juni. Vi samlas på lämplig plats för samåkning för de som anmält sig. Intresseanmälan för att vi ska kunna boka bäddar, mailas till: stfofwansiljan@stfturist.se senast 26 april. Bindande anmälan senast 17 juni.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis