Vandring Käringboda

01 Okt

Okt

Inte medlem
När: Lördag 1 oktober, kl.10.00-ca15.00 Anmälan: stfnynashamn@stfturist.se före 30 september. Kostnad: 50 kr medlem, 100 kr icke medlem, maxantal 25. Samling: Korsningen Torövägen och Käringbodavägen kl.10.00. Har du bil och ledig plats att erbjuda eller behöver transport så träffas vi på parkeringen vid Nynäshamn station kl.09.30. Skriv detta i din anmälan. Längd: c:a 7 km i mestadels lättvandrad, kuperad terräng, medtag fika. Välkomna!
Välkomna att följa med på en härlig historisk höstvandring på Käringboda där vi får återuppleva den rörelse, aktivitet och mystik som har existerat i Käringbodaskogarna förr i tiden. Vi kommer att besöka många olika platser och höra berättelser om unika personligheter som har arbetat och verkat här. Stefan Persson är vår guide.
  • Senaste datum för anmälan: 29/09
  • Samling: Korsningen Torövägen Käringbodavägen , 10:00