Till sjöss med M/S Marianne

STF Norra Skaraborg

19 Jul 2024

Inte medlem
Anmälan med ett SMS till Anders Håsteen 0708-198016 (Marianne + ditt/era namn) senast den 15 juli. Max 25 deltagare. Tänk på att klä dig för en sjöresa.
Precis som sommaren 2023 erbjuder vi er att göra en båttur på Vänern. Vi hoppas på samma fina väder igen. 13.00 avgår M/S Marianne från Mariestad 14.30 ankommer vi Sjötorp. Det finns ca 1,5 timmar till förfogande för egen sightseeing i Sjötorp. 16.30 avgår M/S Marianne mot Mariestad 18.00 åter i Mariestad Det finns möjlighet att köpa enklare förfriskningar ombord på båten och i Sjötorp finns mycket ätbart att välja bland.
  • Senaste datum för anmälan: 15/07
  • Samling: Hamnbodarna i Mariestads hamn, bredvid M/S Marianne , 12:30
  • Plats: Mariestad-Sjötorp
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Håsteen 0708-198016

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 14 Mar 2024

Besök på Moholms Herrgård

Sedan 2000 äger och driver Lena och Micael Hamilton Moholms Herrgård som hotell och festlokal. De lägger ner mycket omsorg på att hitta rätt närproducerade råvaror och att skapa en god måltid och festupplevelse. Vid vårt besök kommer Micael också att berätta om herrgårdens historia.

Anmälan med ett SMS till Carina Andersson, 0705-64 49 07 (Moholm + ditt/era namn). Max 30 deltagare. Vi rekommenderar en samåkningsavgift på 32 kr/passagerare.

Medlem: 25 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 07 Apr - 28 Apr 2024

Vandring varje söndag i april

I mitten av mars finns mer detaljerad information om vilka vandringsmål vi planerar för. Vi lägger ut informationen här på vår webbsida, skickar ut ett nyhetsmejl till alla. Informationen kommer också att finnas i Mariestads evenemangskalender.

Varje söndag i april (7, 14, 21 och 28) inbjuder vi till vandring någonstans i norra Skaraborg. Ingen föranmälan krävs. Vi gör alltid en fikapaus halvvägs i vandringen så ta med egen matsäck.

Medlem: Gratis

• 19 Maj 2024

Forntiden i Skaraborg - Ekornavallen

Vi bjuds på en vandring på Ekornavallen under ledning av en arkeolog, och får bekanta oss med lämningarna från forntiden. Därefter intar vi kaffe eller dylikt ur egen matsäck. För de som önskar stannar vi på hemvägen till vid Naturum Hornborgasjön och hälsar vårens och försommarens fåglar välkomna!

Anmälan med ett SMS till Anders Håsteen 0708-198016 (Ekorna + ditt/era namn) senast den 13 maj. Tänk på att ha lämpliga kläder för utomhusvistelse. Vi rekommenderar en samåkningsavgift på 100 kr/passagerare.

Medlem: 25 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 16 Jun 2024

Garnisonsmuséet i Axvall

Vi försökte genomföra detta besök i augusti förra året men var sent ute med inbjudan och fick inte många anmälningar. Dock, vi tror att detta är ett intressant utflyktsmål och för en nytt försök. Besöket inleds med en guidad visning av Garnisonsmuséet och därefter en guidad tur runt det gamla Västgöta regemente på Axevalla hed. Vi avslutar med att njuta av den medhavda matsäcken. För de som sedan önskar en extra vandring finns möjligheten att se Axevalla Hus, ca 1 km från Garnisonsmuséet.

Anmälan med SMS till Anders Håsteen 0708-198016 (Axvall + ditt/era namn) senast den 11 juni. Vi rekommenderar en samåkningsavgift på 80 kr/passagerare. Glöm inte matsäck!

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 120 kr