Till sjöss med M/S Marianne

STF Norra Skaraborg

19 Jul 2024

Inte medlem
Anmälan med ett SMS till Anders Håsteen 0708-198016 (Marianne + ditt/era namn) senast den 15 juli. Max 25 deltagare. Tänk på att klä dig för en sjöresa.
Precis som sommaren 2023 erbjuder vi er att göra en båttur på Vänern. Vi hoppas på samma fina väder igen. 13.00 avgår M/S Marianne från Mariestad 14.30 ankommer vi Sjötorp. Det finns ca 1,5 timmar till förfogande för egen sightseeing i Sjötorp. 16.30 avgår M/S Marianne mot Mariestad 18.00 åter i Mariestad Det finns möjlighet att köpa enklare förfriskningar ombord på båten och i Sjötorp finns mycket ätbart att välja bland.
  • Senaste datum för anmälan: 15/07
  • Samling: Hamnbodarna i Mariestads hamn, bredvid M/S Marianne , 12:30
  • Plats: Mariestad-Sjötorp
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Håsteen 0708-198016

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 19 Jul 2024

Till sjöss med M/S Marianne

Medlem: 275 kr

Icke-medlem: 275 kr

• 18 Aug 2024

Aug

Kulturminnen vid Silverfallet

Vi kommer att guidas på Karlsfors gård och vid Silverfallet i en eller flera grupper med max 10 personer/grupp. Guiden kommer att berätta om de spår av mänsklig verksamhet under gångna tider som döljer sig i naturen och i gårdens byggnader. Vi kommer också att få en demonstration av hur man släcker kalk. 12.30 äter vi något (ficka eller lunch) antingen i Caféet på Klostret (beäget på Karlsfors eller medhavd matsäck. De som vill kan sedan gå Karlsforsrundan (3,5 km), besöka konstgalleriet eller Karlsfors butik.

11.00 guidad visning 12.30 lunch eller fika

Medlem: 25 kr

Icke-medlem: 50 kr

• 05 Sep 2024

Upptäck Hova

Kerstin Eriksson, Hovabo under hela sitt liv, tar emot oss vid Hova station. Vi går tillsammans till Hantverksgården där det finns en bildutställning över gamla Hova. Därefter följder vi en stig på Getryggen mot torget och Hova konditori med några stopp då Kerstin berättar om de hus och miljöer vi passerar. Vi går totalt ca 3 km och räknar med att vara vi kontidtoriet ungefär 13.30. Om du vill abslutar du besöket med smörgås eller andra bakverk på Hova konditori. Buss tillbaka till Mariestad kan vi hoppa på vid torget, 2 min promenad från konditoriet.

Vi rekommenderar resa i tåg och buss. 11.06 tåg från Mariestad mot Hova 14.54 buss från Hova torget mot Mariestad

Medlem: 25 kr

Icke-medlem: 50 kr