Studiebesök på Västergården Dillö Lördagen den 9 juli.

Tallrik med mat

STF Norra Skaraborg

09 Jul 2022

Inte medlem
Kl. 10.00 samling Hertig Karls torg för samåkning och avfärd.
På Västergården driver man ett KRAV-certifierat lantbruk med dikor med kalvar, hästar, hund, hönor och katter. Köttdjuren föds upp på gräs på sjönära- naturbetesmarker. Under vinterhalvåret går kor och kalvar lösa inomhus med fri tillgång till ensilage. Här kan du också bo på lantgård mm. Vi får en visning av gården och tankarna bakom djurhållningen. Som avslutning äter vi en lätt lunch, som lagats på gårdens produkter. Kostnad för guidning och mat 150 kr, icke medlem betalar 180 kr. Kostnad för samåkning tillkommer, ca 40 kr. Anmälan till Anders Håsteen 070 – 819 80 16 eller till vår e-post senast den 4 juli. Räkna med att vi är åter i Mariestad ca kl. 13.30.
  • Senaste datum för anmälan: 04/07
  • Samling: Hertig Karls torg , 10:00
  • Plats: Hertig Karls torg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Håsteen 070 - 819 80 16

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 09 Jul 2022

Studiebesök på Västergården Dillö Lördagen den 9 juli.

Kl. 10.00 samling Hertig Karls torg för samåkning och avfärd.

Medlem: 150 kr

Icke-medlem: 180 kr