Om krisen kommer - föredrag

STF Norra Skaraborg

28 Nov 2019

Inte medlem
Om krisen kommer - föredrag Torsdagen den 28 november. Kl. 18:00 samling i aulan på Trädgårdsskolan.
Sverige är ett av världens tryggaste länder, men om samhället tillfälligt slutar fungera? Kan du klara dig i de 72 timmar som Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap rekommenderar? Hur får vi rent vatten? Hur länge har vi mat? Vad gör vi när mobilen laddat ur? Jörgen Eliasson, som har ett stort engagemang för frågor om överlevnad i krissituationer berättar på ett lättillgängligt sätt om hur vi förbereder oss. Föredraget sker i samarbete med Studiefrämjandet. Säkerhetssamordnare på kommunen Camilla Thure är på plats och svarar på frågor. Kostnad 40 kr, vi bjuder på frukt. Anmälan senast 18 november till Ing-Britt Lind 0501 – 713 55 eller till vår e-post.
  • Senaste datum för anmälan: 18/11
  • Samling: Aulan i Trädgårdens skola i Mariestad , 18:00
  • Plats: Aulan i Trädgårdens skola
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ing-Britt Lind 0501 -713 55

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 28 Nov 2019

Om krisen kommer - föredrag

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 40 kr

• 01 Dec 2019

Första advent

Vid vår traditionella adventsgudstjänst den 1 dec. åker vi till Böja kyrka. Böja kyrka är den minsta i Bergs församling. Kyrkan är från 1200-talet med en dopfunt från 1100-talet. Utseendet kyrkan har idag är från 1600-talet. Efter andakten, som börjar kl. 14.00 blir det kyrkkaffe och visning av kyrkan. Anmälan senast den 25 nov. till Birgitta Kabacken 070-286 89 03 eller till vår e-post Kostnad för samåkning 30 kr och räkna med att vi är åter i Mariestad ca kl.16.30

Söndagen den 1 december. Kl. 13.15 Samling Hertig Karls torg för samåkning.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 10 Feb 2020

Årsmötet är den 10 februari 2019

Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar berättar Anna Nyqvist Thorsson om, de i våra i trakter, unika liljestenarna och stavkorshällarna. Som vanligt bjuder vi på enkel smörgås med kaffe/te el lättöl/vatten. Anmälan senast den 3 februari till Birgitta Kabacken 070 – 286 89 03 eller till vår e-post. Mer information, se Mariestads Tidningen (föreningsnytt) i mitten av januari.

Samling kl. 19 00 i Residensets köksflygel

Medlem: Gratis