Fagertärn med sina röda näckrosor och Tivedstorp

03 Aug 2019

Aug

Inte medlem
Lördagen den 3 augusti.. Kl. 10.00 avfärd, samling Hertig Karls torg för samåkning.
När vi kommer fram till Fagertärn dricker vi vårt medhavda kaffe. Därefter tar vi en tur runt sjön 3 km. Det finns ett hårdgjort parti på 500 m, passar den som inte vill gå så långt. Vi har bokat in oss för lunch på STF Tivedstorps vandrarhem. Här tittar vi oss omkring och njuter av denna idyll, innan lunch. När vi åker hem tar vi vägen genom Nationalparken och stannar till vid naturrummet för sedan fortsätta hem via Forsvik och Undenäs. Kostnad för lunch och samåkning är 260 kr, icke medlem 320 kr. Anmälan senast den 29 juli till Eva Ericson 070 - 992 42 43 eller till vår e-post. Räkna med att vi är åter i Mariestad ca kl. 16.
  • Senaste datum för anmälan: 29/07
  • Samling: Hertig Karls torg i Mariestad , 10:00
  • Plats: Mariestad
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Eva Ericson, 070 - 992 42 43

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Jun 2019

Med cykel på Brommö

Färja tar oss från Laxhall till Brommö. Här hyr vi cyklar för den som inte har, finns från sex år. Den som har egen cykel tar vi med på kärra till Laxhall. Ta med cykelhjälm. På Brommö cyklar vi runt på fina små vägar. Vi skall passa på och bada och äta vår matsäck. Vill du inte cykla tar vi en promenad till en fin strand och badar och äter vår matsäck. Det finns också ett litet museum vid färjeläget, som visar hur livet varit på Brommö. Färjan hem är kl 17 så räkna med att vi är åter i Mariestad kl 18. Färjan tur&retur och hyra cykel kostar 150 kr, icke medlem 200 kr. Enbart färjeturen kostar 50 kr. Därtill kommer kostnad för samåkning och cykelkärra 45 kr. Till denna utflykt gör vi en speciell inbjudan till vår asylsökande. Anmälan senast den 24 juni till Eva Rennemo 070 – 248 89 79 eller till vår e-post Räkna med att vi är åter i Mariestad ca kl. 18.

Lördagen den 29 juni. Kl. 09.15 avfärd, samling på Hertig Karls torg för samåkning.

Medlem: 150 kr

Icke-medlem: 200 kr