Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandringens dag - Upplandsleden Risön till Lövstabruk

Låglandsvandring 1

STF Norra Roslagen

12 Sep

Pris ej bestämt

Vandringens dag! Mer information närmre aktiviteten. Ta med egen lunch och fika.
Vi firar Upplandsleden som fyller 40 år och just denna dag även Vandringens dag som arrangeras av STF i hela Sverige. Firar gör vi genom att tillsammans vandra etapp 13 av Upplandsleden, mellan Risön i Florarna och Lövstabruk. Sträckan är ca 16,5 km och en lättgången etapp som delvis går längs grusväg, men också längs Finnsjöns strand och på jämn fin stig längs en gammal banvall. Vi pausar för lunch och fika. Eftersom STF Norra Roslagen fyller 30 år i år firar vi lite extra med att ordna gemensam buss från Östhammar för gemensam transport till Risön och sedan upphämtning vid Lövstabruk för återresa. Samarrangemang med Upplandsstiftelsen.
  • Senaste datum för anmälan: 04/09
  • Samling: Risön 9.30, alt. Östhammar 8.30 , 09:30
  • Plats: Risön, Florarna
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Camilla Andersson 070-541 98 57

Typ av aktivitet: Vandring

• 12 Sep

Vandringens dag - Upplandsleden Risön till Lövstabruk

Medlem: Pris ej bestämt

• 03 Okt

Okt

Risön och Upplandsleden i Florarna

Med vandring och öppet hus i Florarnas naturreservat firar vi att Upplandsleden fyller 40 år och att STF Norra Roslagen fyller 30 år! Samarrangemang med Länsstyrelsen, STF Norra Roslagen och Östhammars kommun. Kl. 10: STF tar oss med på vandring längs en slinga av Upplandsleden, ca 7 km. Lätt vandring till Grillholmen, därefter mer ojämnt underlag med stenar och rötter fram till Kungaspången. Länsstyrelsen följer med och berättar om saker på gång i reservatet. Kl. 11-13: Husen i Risön står öppna för er som vill kika in och elden är i gång vid rastplatsen. Passa på att ta en tipspromenad genom betesmarkerna runt Risön – med frågor för både stora och små.

Ta med egen lunchmatsäck. Vi bjuder på kaffe och bulle. Ingen föranmälan.

Medlem: Gratis