Lokalföreningens Årsmöte

• 24 Okt 2019

Okt

Ortnamn i Uppland - föreläsning

En föreläsning av Elin Pihl från Institutet för Språk och Folkminnen, Namnarkivet i Uppsala. Institutet bedriver forskning kring ortnamnens ålder, ursprung och betydelse. Ortnamnen beskriver ofta en plats, till exempel hur den ser ut, vilka djur och växter som finns där. Många är mycket gamla och kan fungera som ett kikhål in i det förgångna. Vad döljer sig t.ex. bakom ett namn som Börstil?

Ring för anmälan! Ange namn och referensnummer "O191024" vid inbetalningen i samband med anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 120 kr

• 09 Nov

2019

En kreativ förmiddag med Grävlings naturprodukter – tova ull och hör historien om hur företaget blev till

Välkommen till en härlig förmiddag med Janne och Martina från företaget Grävlings naturprodukter. Vi inleder med förmiddagskaffe med fikabröd och Janne och Martina berättar historien om sitt företag, som de beskriver det; två personers gemensamma vision om tillvaratagande, hållbart leverne och återbruk. Allt från tjärljus till salvor, lädersmorning och knivslipning ryms i företaget. Vi får sedan introduktion till hur man tovar ull och får prova på att tova tulpaner. Perfekt liten gå-bort-present till adventsfikat! Flera av företagets olika produkter finns att köpa under förmiddagen.

Priset är inklusive fika. Ange eventuella kostpreferenser till fikat. Materialkostnad 10 kr/tulpan tillkommer. Ring för anmälan! Ange namn och referensnummer "T191109" vid inbetalningen i samband med anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 20 Nov

Competition motors – Brings cars to life

Deras specialitet är bilrenoveringar av absolut högsta klass. Vad sägs om Maserati, Ferrari, Jaguar, Alfa Romeo, Lamborghini & Aston Martin. Följ med på ett företagsbesök till Competition motors, där vi får höra deras historia och beskåda några av mästerverken.

Ring för anmälan! Ange namn och referensnummer "C191120" vid inbetalningen i samband med anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 30 Nov

Julbak i bagarstugan

Traditionellt julbak i Östhammars bagarstuga inför julen. Datumet är preliminärt. Anmäl ditt intresse i mycket god tid.

Endast för medlemmar. Ring för anmälan! Ange namn och referensnummer "J191130" vid inbetalningen i samband med anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59

Medlem: 150 kr

• 11 Feb