Lokalföreningens Årsmöte

• 31 Okt

Okt

Veteransektionens aktiviteter hösten 2020

Vandring runt Kanikebolsjön, fredag 9 oktober kl. 10.00. Samling vid fd. Bodakiosken, Ugglegatan 2, i Östhammar för en ca fem kilometer lång vandring med fikapaus. Ingen föranmälan. Vid regn ställs aktiviteten in. Besök i ”Pelargonien” i Bolka, fredag 23 oktober kl. 10.00. Tips och inspiration om pelargoner. Tag med eget fika. Begränsat deltagarantal, så först till kvarn. Föranmälan till May, 070-5129495, gärna via SMS. Besök i Sadelmakarlängan, Österbybruk, lördag 31 oktober kl. 11.00. Vernissage. Mixed media utlovas. Ingen föranmälan. Baka i Östhammars bagarstuga. Om intresse finns och någon kan ställa upp som eldare och gräddare, så bokar veteransektionen bagarstugan i adventstid. Vi bakar Brittas knäckebröd, som är gott och lättkavlat. Självkostnadspris, ca 150 kr för hyra av lokal och ingredienser till ca 20-25 kakor. Anmäl intresse i god tid till May, 070-5129495.

Veteransektionen ordnar aktiviteter som huvudsakligen ligger på dagtid, är kostnadsfria och utan föranmälan. På grund av råden om civid-19 ställs aktiviteterna den 23 och 31 oktober in.

Medlem: Gratis

• 10 Nov

Är du förberedd om krisen kommer?

Hur kan man stärka sin beredskap om det oförutsedda händer. Vad är ditt eget ansvar och vad är samhällets ansvar? Lena Hedberg som verkat inom Civilförsvarsförbundet i många år ger oss en översiktlig beskrivning om hur man kan stärka sin hemberedskap. Ett mycket aktuellt ämne 2020.

Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "Ä201110" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Fika ingår! På grund av rådande situation med covid-19 kan aktiviteter ställas in eller ändras med kort varsel, beroende på vilka råd som finns för minskad smittspridning.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 15 Nov

Afternoontea på Johanssons gårdshotell

Vi firar lokalföreningens 30-årsjubileum med te, kaffe och godsaker från kakfaten. Kanske att bilder och historier från våra 30 år dyker upp.

Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "A201115" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. På grund av rådande situation med covid-19 kan aktiviteter ställas in eller ändras med kort varsel, beroende på vilka råd som finns för minskad smittspridning.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 225 kr