Höstlovsvandring på Myrans stig i Hargshamn

Familjeutflykt 3

STF Norra Roslagen

04 Nov

Vi vandrar Myrans stig (en kort tur på 250 m) med eller utan barn och barnbarn. Vi avslutar med medhavd fika och pratar om den outtröttligt flitiga myran. Samling vid parkeringen vid Hargshamns Folkets hus (samåkning arrangeras vid behov). Arrangeras av Veteransektionen, som främst erbjuder aktiviteter för alla som är daglediga – är du t.ex. föräldraledig, jobbar skift eller pensionär – passa på att göra en aktivitet en vardag!
  • Senaste datum för anmälan: 01/11
  • Samling: Folkets hus, Hargshamn , 10:00
  • Plats: Hargshamn
  • För vem? Familj

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 22 Okt

Okt

Gatunamn i Östhammar

Peggy Rohdin delar med sig av sina kunskaper om hur gatorna fått sina namn, under en vandring i stadskärnan. Arrangeras av Veteransektionen, som främst erbjuder aktiviteter för alla som är daglediga – är du t.ex. föräldraledig, jobbar skift eller pensionär – passa på att göra en aktivitet en vardag!

Medlem: Gratis

• 04 Nov

Höstlovsvandring på Myrans stig i Hargshamn

Medlem: Gratis

• 11 Nov

Sverige på längden – en äventyrares berättelse

Richard Swenman har vandrat Gröna bandet och cyklat genom Sverige. Han har också pilgrimsvandrat i Spanien och bestigit Kilimanjaro. Den här föreläsningen handlar främst om hans äventyr i Sverige. Richard finns på Instagram som Offtohike. Välkommen att lyssna på en digital föreläsning om att resa både inom sig och ute i världen.

För att kunna lyssna behöver du en dator, läsplatta eller mobil med möjlighet att koppla upp dig. Stor skärm är att föredra för att se bilder/foton bättre. Länk skickas till alla anmälda. Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "S211111" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Information om anmälan och avbokning finns under "BRA ATT VETA" på vår förstasida.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 25 Nov

Företagsbesök på Gelato- och kaffebaren Schrams

Hör berättelsen om ett företagarpars resa – om att omvandla en anrik tygbutik till gelato- och kaffebar. Smaka på det goda kaffet och den egentillverkade glassen, fråga gärna det du vill veta om hur de tagit sig framåt i sin vision. Passa på att titta på fina inredningsartiklar, kanske köper du med dig något hem.

Pris inkl. kaffe och gelato. Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "F211125" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Information om anmälan och avbokning finns under "BRA ATT VETA" på vår förstasida.

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 26 Nov

• 03 Dec

Laga vegetariska rätter till julbordet med ”Blommans kök”

Tillsammans med Gunilla Matura Blom lagar vi rätter som passar på ett växtbaserat julbord – och annat också. Vad sägs om stuvad grönkål på havregrädde, ”skinka” på rotselleri, kryddig rödkål, shiitake-sill, Janssons, ris à la Malta, svamppaté, chokladtryffel …? Listan kan göras lång. Vi smakar på alla rätter vid en gemensam måltid. Begränsat deltagarantal. Lokal: i köket hos värd May Strandberg i Östhammar.

OBS, betalning för denna aktivitet sker enligt överenskommelse med värden. Begränsat antal deltagare.

Medlem: 550 kr