Afternoontea på Johanssons gårdshotell

STF Norra Roslagen

15 Nov

Inte medlem
Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "A201115" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59.
Vi firar lokalföreningens 30-årsjubileum med te, kaffe och godsaker från kakfaten. Kanske att bilder och historier från våra 30 år dyker upp.
  • Senaste datum för anmälan: 04/11
  • Samling: Johanssons gårdshotell, Kyrkogatan 4, Östhammar , 16:00
  • Plats: Johanssons gårdshotell, Kyrkogatan 4, Östhammar
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Annika Kuoljok Angéus 070-6872383

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 27 Sep

Harvikadammen runt

Följ med på vandring Harvika dammen runt, 6 km. Upplev Fulholmen, Paskan, Busmossviken och det rika djur - och naturlivet som finns kring dammen.

Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "H200927 " vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Medtag fika!

• 03 Okt

Risön och Upplandsleden i Florarna

Med vandring och öppet hus i Florarnas naturreservat firar vi att Upplandsleden fyller 40 år och att STF Norra Roslagen fyller 30 år! Samarrangemang med Länsstyrelsen, Upplandsstiftelsen, Östhammars kommun och Tierps kommun. Kl. 10: STF tar oss med på vandring längs en slinga av Upplandsleden, ca 7 km. Lätt vandring till Grillholmen, därefter mer ojämnt underlag med stenar och rötter fram till Kungaspången. Länsstyrelsen följer med och berättar om saker på gång i reservatet. Kl. 11-13: Husen i Risön står öppna för er som vill kika in och elden är i gång vid rastplatsen. Passa på att ta en tipspromenad genom betesmarkerna runt Risön – med frågor för både stora och små.

Ta med egen lunchmatsäck. Vi bjuder på kaffe och bulle. Anmälan senast 30 september pga. covid. Anmäl dig gärna med sms.

Medlem: Gratis

• 11 Okt

Ljudpromenad Östhammar

Vi går tillsammans runt Östhammar och lyssnar på de sju historiska berättelser från förr som ingår i Ljudpromenaden. Mellan stoppen blir det en specialversion av en guidad stadsvandring med auktoriserad guide. QR-läsare behövs på mobiltelefon för att kunna lyssna på Ljudpromenadens stopp själv. För den som vill så spelar guiden upp berättelserna från sin telefon.

Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "L201011" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Medtag fika!

• 21 Okt 2020

Forslundska villan - Mat med kärlek och omsorg

Studiebesök inklusive fyrarätters middag på restaurang Forslundska villan i Östhammar. Vi har abonnerat hela restaurangen så vi får Michaela och Lukes totala uppmärksamhet. De berättar om sin restaurang, hur de tänker kring råvaror och om framtiden. Efteråt äter vi en fyrarätters måltid som ingår i anmälningsavgiften. Vi får alla samma rätter och allt eftersom maten kommer in får vi veta mer om vad vi får på tallrikarna. Dryck ingår ej i anmälan utan beställs på plats. Michaela och Luke har ett stort vinintresse så det finns chans att välja riktigt goda viner. Även alkoholfria alternativ finns. Vid för få anmälda ställs aktiviteten in.

Anmäl dig gärna med sms! Anmälningar från vårens inställda aktivitet har förtur vid anmälan. Ange namn och referensnummer "F201021" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59.

Medlem: 680 kr

Icke-medlem: 730 kr

• 10 Nov

Är du förberedd om krisen kommer?

Hur kan man stärka sin beredskap om det oförutsedda händer. Vad är ditt eget ansvar och vad är samhällets ansvar? Lena Hedberg som verkat inom Civilförsvarsförbundet i många år ger oss en översiktlig beskrivning om hur man kan stärka sin hemberedskap. Ett mycket aktuellt ämne 2020.

Anmäl dig gärna med sms! Ange namn och referensnummer "Ä201110" vid inbetalningen efter bekräftad anmälan. Plusgiro 466 98 16-3 eller swish nr 123 209 33 59. Fika ingår!

• 15 Nov

Afternoontea på Johanssons gårdshotell