STF-kväll julavslutning om året som gått

STF Närke Bergslagen

15 Dec 2021

Inte medlem
HÅLL DIG UPPDATERAD VIA HEMSIDAN! www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/lokalavdelningar/stf-narke-bergslagen/ RESERVATION FÖR ÄNDRINGAR! Evenemang kan ställas in med kort varsel p g a rådande omständigheter. Läs om nationella allmänna råd för covid-19 på folkhälsomyndighetens hemsida!
Julavslutning med bildvisning från det gångna året. Amaya sköter bildspelet och berättar om året som gått. Ansvarig: Amaya C Lagos, 076-214 20 24. Anmälan senast måndag 13 december. Kostnad: STF-medlem 75 kr, icke medlem 100 kr.
  • Samling: 18:00
  • Plats: Plats: se STF:s hemsida: www.svenskaturistforeningen.se/stfnarkebergslagen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Amaya C Lagos 076-214 20 24 amaya.campillay.lagos@gmail.com

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 23 Okt 2021

Okt

2021

Aktiviteten är inställd! Besök i Bergööska huset och modelljärnvägen i Hallsberg

Vi får en guidad tur i Bergööska våningen med konst av Carl och Karin Larsson och ett besök på modelljärnvägen, som är en modell av bangården i Hallsberg. Transport i egna bilar. Tid, plats och avgift, se STF:s hemsida: www.svenskaturistforeningen.se/stfnarkebergslagen. Ansvarig: Lasse Borgström, mail:info@vebo.nu. Anmälan senast torsdag 21 oktober. HÅLL DIG UPPDATERAD VIA HEMSIDAN! www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/lokalavdelningar/stf-narke-bergslagen/

Aktiviteten är inställd!

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 10 Nov 2021

2021

STF kväll "Bland gruvpigor och gruvdrängar”

Håkan Henriksson berättar en intressant historia. Det handlar om svenskt gruvarbete under 1700- och 1800-talen. Järnet var Sveriges viktigaste exportprodukt under lång tid och grunden för näringen var de svenska järngruvorna, där gruvpigor och gruvdrängar arbetade med att bryta den rika svenska järnmalmen. Kom och lyssna på Håkan Henriksson från Arkivcentrum, när han berättar om det hårda livet kring gruvbrytningen i våra trakter. Tid och plats: se STF:s hemsida: www.svenskaturistforeningen.se/stfnarkebergslagen.

Medlem: 75 kr

Icke-medlem: 100 kr