"Lär känna Sverige" Remfabriken Göteborg Hösten 2021

Resa 3

STF Mark

01 Nov 2021

Måndag 1/11 kl. 17.00 Remfabriken Göteborg. Ansvarig: skarinchrister@gmail.com 0702-081168.
Vi åker i egen bil eller buss till museét kl. 17.00. Inträde 50 kr. Fika finns att köpa. Föranmälan krävs till Christer Skarin, före 27/10. Buss 300 fr. Kinna kl. 15.20--16.27 Korsvägen Gbg. Remfabriken är ett levande museum. Det fabriken/föreningen tillverkar säljs i museibutiken. Medarrangör Studiefrämjandet.
  • Senaste datum för anmälan: 27/10
  • Samling: Remfabriken, Göteborg , 17:00
  • Plats: Remfabriken, Göteborg
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 05 Okt 2021

Okt

"Lär känna Mark" Kulturvandring Hösten 2021

Vi åker till Brokvarn, Öxabäck. Där möter guiden Göran Andersson oss, och berättar om kvarnens/sågens historia och startar maskinerna. 3 generationer broar: En medeltida, en 1800-tal och en nutida. Vi vandrar en spångad slinga ca 2 km. Kläder efter väder. Medtag matsäck. Håll avstånd. Medarrangör Studiefrämjandet.

Tisdag 5/10 kl. 13.30 samling Erikshjälpen, Skene. Vi åker i egen bil. Ansvarig: Rose-Marie Johansson 0320-47000, 0733-640379. Ingrid Andersson0768-015327. Alla är välkomna även icke medlemmar.

Medlem: Pris ej bestämt

• 26 Okt 2021

Okt

"Lär känna Mark" Kulturvandring/grillning Hösten 2021

Vi åker till Svänasjö kapell, där vi parkerar. Sedan en promenad på ca 2 km till Galtasjön, där vi grillar. Var och en tar med vad han/hon önskar grilla. Vi får en folder om "Allemansrätten" där vi går igenom vad man får göra eller inte göra i naturen . Kläder efter väder. Håll avstånd. Medarrangör Studiefrämjandet.

Tisdag 26/10 kl. 13.30 samling Erikshjälpen, Skene. Vi åker i egen bil. Ansvarig: Peter Fridmar 0722-370039. Alla är välkomna även icke medlemmar.

• 01 Nov 2021

"Lär känna Sverige" Remfabriken Göteborg Hösten 2021

• 05 Dec 2021

"Lär känna Mark" Byvandring/Adventsvesper Hösten 2021

Vi samlas för byvandring kl. 16.00 vid Skene församlingshems parkering och deltar sedan i Adventsvespern som börjar i Skene kl. 17.00.

Söndag 5/12 kl. 16.00. Samling Skene församlingshem. Ansvarig: Rose-Marie Johansson 0320-47000, 0733-640379. Vi åker i egen bil. Alla är välkomna även icke medlemmar.