Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Studiebesök brandområdet, andra året

STF Ljusdal

31 Maj 2020

Inte medlem
Söndag 31 maj, Kl 10 samling på parkeringen vid Lassekrog för att åka vidare. Guidning av ekologen Jan Hedman Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr.
Vi får en guidning i år igen av ekologen Jan Hedman. Vad har hänt i brandområdet sedan förra året när vi gjorde ett besök. Vad händer med naturen efter en skogsbrand? Medtag matsäck, bra skor/stövlar som tål sot och oömma kläder. Välkomna! Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet
  • Samling: Parkeringen vid Lassekrog , 10:00
  • Plats: Lassekrog
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Apr 2020

Inställd Programpunkt REKO-ring

Tina Fröroth, Frörothsgården Överälve presenterar ett sätt att köpa småskalig lokalt närproducerad mat i Hälsingland. Anslut som kund till kommande säsong eller bara bli informerad. Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet

Onsdag 29 april kl 18.30 i Studiefrämjandets lokaler S Järnvägsg 58 Ljusdal. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr

• 31 Maj 2020

Studiebesök brandområdet, andra året

• 05 Jun 2020

Naturnatta, vandring i sommarnatten

Vandring i sommarnatten. Kerstin Ström leder en lite drygt 2 timmar lång nattvandring upp till Kramstatjärn och tillbaka. Ta med fika och bra vandringsskor. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr Välkomna! Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.

Fredag 5 juni, Samling kl 22 på spårcentralen nedre parkeringen vid Järvzoo. Ta med fika och bra vandringsskor. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr

• 10 Jun 2020

Kajakpaddling i Järvsö

Föranmälan senast måndag 8 juni till Birgitta Wennersten-Holt 073-0752954. Personal från Upplev Järvsö går igenom grunderna i kajakpaddling. Därefter cirka två timmars lätt paddling på Ljusnan. Ta med fika.

Onsdag 10 juni. Samling kl 18.00 vid Båthamnen invid kyrkstallarna i Järvsö.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 200 kr