REKO-ring, vad är det? Närproducerad mat

STF Ljusdal

29 Apr 2020

Inte medlem
Onsdag 29 april kl 18.30 i Studiefrämjandets lokaler S Järnvägsg 58 Ljusdal. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr
Tina Fröroth, Frörothsgården Överälve presenterar ett sätt att köpa småskalig lokalt närproducerad mat i Hälsingland. Anslut som kund till kommande säsong eller bara bli informerad. Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet
  • Samling: S Järnvägsg 58 Ljusdal , 18:30
  • Plats: Studiefrämjandets Lokaler S Järnvägsg 58 Ljusdal
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 08 Mar 2020

Friluftsdag vid Harsagården i Järvsö

Gratis skidåkning alternativt promenad i Harsagårdens spårsystem. På varje delsträcka lottar Harsagården ut ett ”Harsabord” Välkomna! Samarrangemang mellan Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet

Söndag 8 mars Plats: STF:s vandrarhem Harsagården Kl 10,00-1300

• 29 Apr 2020

REKO-ring, vad är det? Närproducerad mat

• 31 Maj 2020

Studiebesök brandområdet, andra året

Vi får en guidning i år igen av ekologen Jan Hedman. Vad har hänt i brandområdet sedan förra året när vi gjorde ett besök. Vad händer med naturen efter en skogsbrand? Medtag matsäck, bra skor/stövlar som tål sot och oömma kläder. Välkomna! Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet

Söndag 31 maj, Kl 10 samling på parkeringen vid Lassekrog för att åka vidare. Guidning av ekologen Jan Hedman Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr.

• 05 Jun 2020

Naturnatta, vandring i sommarnatten

Vandring i sommarnatten. Kerstin Ström leder en lite drygt 2 timmar lång nattvandring upp till Kramstatjärn och tillbaka. Ta med fika och bra vandringsskor. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr Välkomna! Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.

Fredag 5 juni, Samling kl 22 på spårcentralen nedre parkeringen vid Järvzoo. Ta med fika och bra vandringsskor. Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr

• 10 Jun 2020

Kajakpaddling i Järvsö

Föranmälan senast måndag 8 juni till Birgitta Wennersten-Holt 073-0752954. Personal från Upplev Järvsö går igenom grunderna i kajakpaddling. Därefter cirka två timmars lätt paddling på Ljusnan. Ta med fika.

Onsdag 10 juni. Samling kl 18.00 vid Båthamnen invid kyrkstallarna i Järvsö.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 200 kr