Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

Naturnatta

STF Ljusdal

05 Jun 2019

Inte medlem
Onsdag 5 juni kl 22 samling på spårcentralen nedre parkeringen vid Järvzoo. STF vuxna 40 kr, Gäller även medlemmar i samarrangerande föreningar. STF ungdom 15-25 år och övriga barn och ungdomar gratis. - Övriga 60 kr
Vandring i sommarnatten. Kerstin Ström leder en ca 2 timmar lång nattvandring upp till Kramstatjärn. Ta med fika. Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.
  • Samling: Parkeringen vid Järvzoo , 22:00
  • Plats: Parkeringen vi Järvzoo
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 26 Maj 2019

Studiebesök brandområdet

Samling på parkeringen vid Lassekrog för att åka vidare. Vi får en guidning i delar av brandområdet av ekologen Jan Hedman, Vad händer med naturen efter en skogsbrand? Medtag matsäck, bra skor/stövlar som tål sot och oömma kläder. Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet

26 Maj kl 10 samling på parkeringen vid Lassekrog Medtag matsäck, bra skor/stövlar som tål sot och oömma kläder. Avgift: STF vuxna 40 kr, Gäller även medlemmar i samarrangerande föreningar. -STF ungdom 15-25 år och övriga barn och ungdomar gratis. - Övriga 60 kr

• 05 Jun 2019

Naturnatta

• 12 Jun 2019

Kajakpaddling i Ljusdal

Personal från Upplev Järvsö går igenom grunderna i kajakpaddling. Därefter cirka två timmars lätt paddling på Växnan/Ljusnan. Ta med fika. Föranmälan senast söndag 9 juni till Birgitta Wennersten Holt 073 0752954. Avgift 200 kr inkl guide och utrustning. Samarrangemang med Studiefrämjandet och Upplev Järvsö.

Onsdag 12 juni. Samling kl 18.00 vid Nore parkering i Ljusdal

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 200 kr

• 25 Aug 2019

Aug

Cykeltur runt Kalvsjön

Vi samlas kl 10.00 vid Svenssons bygg i Nor och cyklar medsols runt Kalvsjön och stannar till vid historiskt intressanta platser ca 12 km. Ta med fika. Turen leds av Tore Noresten. Samarrangemang mellan Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.

Samling kl 10.00 vid Svenssons bygg i Nor. Ca 12 km. Ta med fika. Cykelhjälm obligatorisk.