Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Kajakpaddling i Järvsö

DCIM100GOPRO

STF Ljusdal

10 Jun 2020

Inte medlem
Onsdag 10 juni. Samling kl 18.00 vid Båthamnen invid kyrkstallarna i Järvsö.
Föranmälan senast måndag 8 juni till Birgitta Wennersten-Holt 073-0752954. Personal från Upplev Järvsö går igenom grunderna i kajakpaddling. Därefter cirka två timmars lätt paddling på Ljusnan. Ta med fika.
  • Senaste datum för anmälan: 08/06
  • Samling: Kyrkstallarna i Järvsö , 18:00
  • Plats: Kyrkstallarna i Järvsö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgitta Wennersten-Holt tel 073 0752954

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 31 Maj 2020

Inställd aktivitet

Vi får en guidning i år igen av ekologen Jan Hedman. Vad har hänt i brandområdet sedan förra året när vi gjorde ett besök. Vad händer med naturen efter en skogsbrand? Medtag matsäck, bra skor/stövlar som tål sot och oömma kläder. Välkomna! Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet

Söndag 31 maj, Kl 10 samling på parkeringen vid Lassekrog för att åka vidare. Guidning av ekologen Jan Hedman Medlemmar i STF och Friluftsfrämjandet, gratis. Övriga 40 kr.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 05 Jun 2020

Naturnatta, vandring i sommarnatten

Vandring i sommarnatten. Kerstin Ström leder en lite drygt 2 timmar lång nattvandring upp till Kramstatjärn och tillbaka. Ta med fika och bra vandringsskor. Samarrangemang med Friluftsfrämjandet och Studiefrämjandet.

Fredag 5 juni, Samling kl 22 på spårcentralen nedre parkeringen vid Järvzoo. Ta med fika och bra vandringsskor. Tänk på smittrisken. Stanna hemma även om du bara känner dig lite förkyld. Håll avstånd till andra.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 10 Jun 2020

Kajakpaddling i Järvsö

Onsdag 10 juni. Samling kl 18.00 vid Båthamnen invid kyrkstallarna i Järvsö.

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 200 kr