Vandring runt Bysjön och besök på ÅSSA-museet, Åtvidaberg

08 Nov 2020

Inte medlem
Betala till Bg 5482-0394 eller swish 123 445 36 35.
Vi vandrar runt Bysjön, ca 7 km. Först går vi i Adelsnäsparken varefter vi följer Östgötaleden på sjöns södra sida genom ett vackert, kanske fruset, eklandskap. Vi passerar golfbanan och går genom samhället tillbaka till parkeringen. Under vägen får vi veta en del om samhället Åtvidaberg. Därefter förflyttar vi oss till ÅSSA bil- och industrimuseum där vi får en guidad rundvandring. Kläder efter väder och bekväma vandringskängor. Folkhälsomyndighetens rekommendationer gäller. Se www.svenskaturistforeningen.se/lokalavdelningar
  • Senaste datum för anmälan: 05/11
  • Samling: Parkeringen vid Bysjöbadet , 10:00
  • Plats: Bysjön, Åtvidaberg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ulla-Britt Åstrand 070-623 18 43 eller stflinkoping@stfturist.se

Typ av aktivitet: Vandring

• 25 Okt

Okt

En undanskymd pärla – Skulpturparken vid Universitetet

Skulpturparken vid Linköpings Universitet har funnits i många år men kanske känner vi inte så väl till den. Nu tar vi en söndagspromenad för att se och lära om de olika skulpturerna. Vår ciceron är konstkännaren, konstkritikern mm Christer Fällman som under ca 1 timmes rundvandring visar och berättar. Promenaden börjar vid Karleplans parkering (busshpl Djurgården) varifrån vi vandrar utmed Vallaskogen och via ”Paradiset” vid Vallastaden kommer fram till det nya, stora Studenternas Hus där vi möter vår ciceron kl 14.00. Efter visningen som tar ca 1 timme går vi mot Valla-området för en fikarast i det förhoppningsvis fina höstvädret. Promenaden tillbaka till utgångspunkten går genom Vallaskogen. Välkomna till en spännande hösteftermiddag!

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 70 kr