Vandring i Vidingsjöskogen

Okt

Inte medlem
Ingen föranmälan eller avgift
Välkommen till onsdagsvandringar i Vidingsjöskogen kl 14.00 Vi går 5 km på de märkta spåren. Med början 30 juni jämna veckor till och med 22 september Samling vid Vidingsjö motionscentrum. Ledare: Ulla-Britt Åstrand 070-623 18 43
  • Samling: Vidingsjö Motionscentrum , 14:00
  • Plats: Vidingsjöskogen
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Vandring

• 20 Okt 2021

Okt

Vandring i Vidingsjöskogen

Ingen föranmälan eller avgift

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 07 Nov 2021

Vandring Limmern runt

Vi gör en dagsvandring i ”tassemarkerna” vid sjön Limmern, belägen sydväst om Skeda Udde. Vi går på små grusvägar och stigar men också delvis i skogen. Både väster och öster om Limmern finns naturreservat med gammal orörd skog. Vi vandrar väster om sjön till Svensbo, en ålderdomlig restaurerad torpmiljö. På återvägen går vi öster om Limmern. Vi vandrar i ”medeltempo” ca 16 km och är tillbaka vid startpunkten cirka kl. 16.30. Kläder efter väder, gärna rejäla vandringskängor. Tag med matsäck för två, tre raster.

Anmälan till stflinkoping@stfturist.se senast 2/11 Betalning bankgiro 5482-0394 Swish 123 445 3635

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 02 Dec 2021

Kulturafton med studiebesök, gröt och brasa torsdag 2 december kl. 18.00–20:00.

Vi möts i Väderstad, det lilla samhället med stor nybyggaranda och stark attraktion. Vi får ta del av familjen Starks berättelse om bonden som tillverkade ett jordbruksredskap i sin lada till att idag vara ett världsledande företag inom lantbruksmaskiner. Glögg, risgrynsgröt och skinkmacka serveras sen på det lilla torget mellan byggnadsvårdsbutiken och Väderstad centralkonditori.

Anmälan: stffolkunga@stfturist.se

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 12 Dec 2021

Lucia på Tinnerö

Tillsammans med STF Folkunga gör vi en vintervandring på vårt omväxlande Tinnerö-område. Väder och vind får bestämma vandringens längd men vi planerar för några kilometers rundvandring. När vi rastar vid den tända brasan bjuder STF Linköping på något gott värmande. Utflykten tar ca 3 timmar och det är kläder efter väder som gäller. Detta blir vår avslutning på höstprogrammet 2021.

Anmälan till stflinkoping@stfturist.se senast 9/12 Betalning bankgiro 5482-0394 Swish 123 445 3635

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr