Höstvandring vid Borensberg söndag 4 oktober 2020

04 Okt

Okt

Inte medlem
Vi följer både stora och små stigar, vandrar längs sjöar och i skogen. Vid Stigsjön gör vi en längre rast. Sedan fortsätter vandringen genom skogen till fornborgen Juteberget, där vi stannar till en liten stund. Därefter går vi, delvis på Östgötaleden, tillbaka till målet. Efter avslutad vandring förflyttar vi oss till STFs vandrarhem och café Glasbruket, mellan Göta kanal och Motala ström. Där får vi information om glasbrukets historia. Förtäring till självkostnadspris. Vandringen: Relativt lättgånget. Några kuperade partier finns. Bekväma vandringsskor. Längd: Ca 9 km. Beräknad tid: Ca 3,5 - 4 timmar. Kostnaden betalas till Bg 5482-0394 eller Swish till 1234453635. Ev frågor till Barbro Östlund, tel 072-2005020. Anmälan senast 1/10 till: stflinkoping@stfturist.se
  • Senaste datum för anmälan: 01/10
  • Samling: Borensberg, Hällaskolans parkering , 09:00