En undanskymd pärla – Skulpturparken vid Universitetet

Okt

Inte medlem
Betala till Bg 5482-0394 eller swish 123 445 36 35.
Skulpturparken vid Linköpings Universitet har funnits i många år men kanske känner vi inte så väl till den. Nu tar vi en söndagspromenad för att se och lära om de olika skulpturerna. Vår ciceron är konstkännaren, konstkritikern mm Christer Fällman som under ca 1 timmes rundvandring visar och berättar. Promenaden börjar vid Karleplans parkering (busshpl Djurgården) varifrån vi vandrar utmed Vallaskogen och via ”Paradiset” vid Vallastaden kommer fram till det nya, stora Studenternas Hus där vi möter vår ciceron kl 14.00. Efter visningen som tar ca 1 timme går vi mot Valla-området för en fikarast i det förhoppningsvis fina höstvädret. Promenaden tillbaka till utgångspunkten går genom Vallaskogen. Välkomna till en spännande hösteftermiddag!
  • Senaste datum för anmälan: 22/10
  • Samling: Karleplans parkering , 13:00
  • Plats: Skulpturparken vid Linköpings Universitet
  • För vem? Alla