En dag i vackra Svalsjö; vandring och hantverk

15 Aug 2021

Inte medlem
Betala till: Bankgironr: 5482-0394 Swish: 123 445 36 35
Idag ger vi oss ut på en innehållsrik utflykt till Svalsjö i västra Kinda. Vi inleder med en spännande skogsvandring där den erfarne vandraren Per leder oss runt sjön Ören. Natur och växtlighet är omväxlande men hela tiden sjönära. Om vi vill tar vi ett bad. Kråkbergets dramatiska vägg imponerar. Stigen är delvis lättvandrad, delvis stenig men inga större utmaningar. Vi passerar ett par bäckar med enklare spänger. Den sista delen går vi på landsväg. Turen blir ca 10 km och tar ca 4 timmar. Kläder efter väder och rejäla skor. Ta med matsäck för ett par raster. När vi kommer åter till utgångspunkten serveras smarrig äppelkaka vid caféet. Där finns hantverk och konst av Anna och Per Helldorf m fl. I Pers mekaniska kabinett kan vi förundras över fantastiska mekaniska träkonstruktioner. Fika och inträde till kabinettet, 100:-/pers
  • Senaste datum för anmälan: 12/08
  • Samling: Kl 10.00, vid Svalsjö gamla lanthandel. Från Linköping ca 1 tim, väg 34 till Kisa, därifrån väg 134 och höger vid skylt Malexander. , 10:00
  • Plats: Svalsjö
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lena Olsson, tel 0703776749. Anmälan till: stflinkoping@stfturist.se

Typ av aktivitet: Vandring

• 11 Aug 2021

Vandring i Vidingsjöskogen

Välkommen till onsdagsvandringar i Vidingsjöskogen kl 14.00 Vi går 5 km på de märkta spåren. Med början 30 juni jämna veckor till och med 22 september Samling vid Vidingsjö motionscentrum. Ledare: Ulla-Britt Åstrand 070-623 18 43

• 15 Aug 2021

En dag i vackra Svalsjö; vandring och hantverk