Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandring på Hållö, en kustpärla i vacker miljö

Båttur

STF Lidköping

22 Aug 2020

Aug

Inte medlem
Vandring på Hållö, en kustpärla i vacker miljö   Tid: Lördagen den 22 augusti kl 08:00. Plats: Samling vid Volvoparkeringen, Hallgatan, Lidköping för samåkning. Pris: 250 kr medlem / 300 kr icke medlem, samt 250 kr för samåkning. I priset ingår båtresa, guidning i naturum/fyren och lunch (Sill och potäter med tillbehör).   Anmälan till: Daniel Jormeus 070-5268392 eller Inger Alteryd 0703-380389. Ta med fika för hela dagen och badkläder. Sista anmälningsdag: 17 augusti. Max 25 personer.
Hållö ligger ute i kustbandet utanför Kungshamn och Smögen. Ön blev 1975 ett naturreservat. Den har en intressant historia. På ön finns Hållö fyr, som är ett vackert fyrtorn, och ett litet fint naturum. Den har även ett vandrarhem. Ön erbjuder en fantastisk natur med jättegrytor, klippor av rödaktig granit som formats av inlandsisen, klyftor och skärtråg. Man kan också njuta av dess stora artrikedom av växter som bl a käringtand och kardborre. Några av de djur och fåglar man kan se är skogshare, rödbena
  • Senaste datum för anmälan: 17/08
  • Samling: Volvo parkeringen Hallgatan Lidköping , 08:00
  • Plats: Hållö