STFs Vandringens dag

STF Lidköping

09 Maj - 14 Sep 2024

Inte medlem
Vandring på Spårön Strö Lidköping Tid: Lördagen den 14 september kl 09.00. Åter Lidköping ca kl 14.00. Samling vid parkeringen Hallgatan, Lidköping för samåkning. Bilkostnad 50 kr. Pris: 50 kr för medlem / 90 kr icke medlem. Anmälan till Ingalill Sjöqvist Andersson 0733-931 865 via sms eller Inger Alteryd 0703-380 389 senast den 11 september.
Vi åker till bommen vid Knutes och går på den norra delen av ön. Vandringsleden går på stigar och skogsvägar genom skog och nära sjön mellan Kålland och Kållandsö, ca 7 km. Torpen vi passerar var bebodda långt in på 1900-talet av jordbrukare och fiskare. Efter vandringen åker vi till Lindholmens slottsruin som gjordes till sätesgård år 1516 av rikshovmästare Tore Jönsson Tre Rosor. Planerad Guidning av Monika Axén. Ta med fika.
  • Senaste datum för anmälan: 09/05
  • Samling: parkeringen Hallgatan, Lidköping , 09:00
  • Plats: Spårön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inger Alteryd 0703-380 389 Ingalill Sjöqvist Andersson 0733-931 865

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 09 Maj - 14 Sep 2024

STFs Vandringens dag

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr

• 25 Maj 2024

Vandring på Bohus-Malmön

Vi gör en vandring på ca 1 mil runt ön. Vandringen går mest på klippor med fina vyer ut över havet. De som vill tar ett dopp vid en av Sveriges vackraste badplatser när vi närmar oss slutet på vandringen.

Samling vid Hallgatans parkering för samåkning. Bilkostnad 360 kr/ per person. Anmälan till Maria Albinsson 0705-138072 eller Daniel Jormeus 0733116645. Senast 20 Maj.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 04 Jun - 09 Jun 2024

Gotska Sandön

Vi åker buss till Nynäshamn för övernattning. På morgonen båt till Gotska Sandön. Vandringen till boendet kan bli 10 km beroende på vädret. Vi bor fyra i varje rum med våningssängar och lagar egen mat som vi tar vi med oss. På ön finns markerade vandringsleder. Om du är vill följa med ska du orka gå 10 km. Anmälda kommer kallas till en informationsträff. För mer info se hemsidan www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/ lokalavdelningar/stf-lidkoping/

Tisdagen den 4 juni till söndagen den 9 juni. Antal platser 14 st, endast STF medlemmar. Anmälan tidigast 15 januari till Birgitta Brissman 0768-024 292 (ej sms) senast 30 januari. Pris: 4 600 kr. Anmälningsavgift 1 500 kr betalas senast den 15 februari. I priset ingår buss t o r Nynäshamn, en natt på hotell, båtresa och boende fyra nätter på Gotska Sandön. Ansvariga: Birgitta Brissman och Inger Alteryd 0703-380 389

Medlem: 4600 kr

Icke-medlem: 5100 kr

• 28 Aug - 01 Sep 2024

Aug

Bussresa till Västervik, Blå Jungfrun och Blekinge med Karlskrona

Första dagen besöker vi Västervik och övernattar där. Dag två åker vi till Oskarshamn där vi gör en båtutflykt till nationalparken Blå Jungfrun och gör en vandring runt ön. Därefter kör vi kusten ner mot Karlskrona där vi stannar tre nätter. Under dagarna i Karlskrona gör vi en stadsvandring med guide, besöker marinmuseet, åker en skärgårdstur med båt, tar bussen ut till några öar, besöker koloniområdet m.m. På hemvägen besöker vi Store mosse. För mer info och pris se www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/ lokalavdelningar/stf-lidkoping/

Onsdagen den 28 augusti till söndagen den 1 september. Samling på Hallgatans parkering kl 07:00. Pris 7100 kr medlem / 7600 kr icke medlem. Anmälningsavgift 1 500 kr, betalas vid anmälan. Vid för få anmälda ställs resan in och anmälningsavgiften betalas tillbaka. Information och anmälan till Daniel Jormeus 0733-116645 eller Torbjörn Börjesson 0702 718 724. Sista anmälningsdag 15 juli.

Medlem: 7100 kr

Icke-medlem: 7600 kr