Berättelser från Lidköping

STF Lidköping

09 Nov 2021

Inte medlem
Tisdagen 9 november kl 15:00 Plats: Vänermuseet Lidköping Pris: medlem 50 kr/ icke medlem 90kr Anmälan senast 2 november till Maria Albinsson 0705-138072 och Gun Andersson 076-1428230
Sommaren 2021 öppnar en ny utställning i Vänermuseet: Berättelser från Lidköping. Det är en basutställning som via människors livsöden skildrar Lidköpings historia med fokus från år 1446 och framåt. Ett trettiotal personligheter lyfts fram. Vem var exempelvis Mary Andersson, Erica Garström, Mia Lind, AP Särnmark, Knut Sundbeck och Uno Falkengren? Fantastiska fotografier och illustrationer, dokumentation och föremål används för att ge autenticitet åt de berättelser och personer som utställningen utgår ifrån. Fasaderna har fått sin grafiska gestaltning och man går liksom in i stadens gator och torg.
  • Senaste datum för anmälan: 02/11
  • Samling: Vänermuseet Lidköping , 15:00
  • Plats: Vänermuseet Lidköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Maria albinsson 0705-138072

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 20 Sep - 20 Jun 2022

Måndagspromenader

I höst startar vi måndagspromenader. Första promenaden är den 20 september och vi tänker hålla på hela hösten fram till jul. Hoppas det är många som vill gå tillsammans. Vi träffas vi Vänermuseét och går en promenad på ca en timma.

Start måndagen den 20 september kl 10:00 Plats: Samling vid Vänermuseet, Lidköping Pris: 0 kr för medlem / 40 kr icke medlem Ansvarig: Inger Alteryd 0703-380 389 eller Gun Andersson 076-1428230 ingen anmälan.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 16 Okt 2021

Okt

STF Lidköping 40-års jubileum

STF lokalavdelning Lidköping grundades 1980. Det ska vi fira med en festkväll i Missionskyrkan. Vi ska äta god mat, kaffe och tårta. Underhållning, sång och musik, bildspel från årens aktiviteter. Yngve Karlsson kommer att berätta om en resa han gjorde 1959 till Grövelsjön på moped. Om du har några minnen dela dem gärna med oss.

Lördagen den 16 oktober kl 17:00 Plats: Missionskyrkan Lidköping Pris: 100 kr för medlem / tidigare medlem 200 kr. Anmälan senast 3 oktober till Maria Albinsson 0705-138 072 eller Inger Alteryd 0703-380 389

Medlem: 100 kr

• 09 Nov 2021

Berättelser från Lidköping

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr

• 09 Dec 2021

Kvällspromenad och ärtsoppa i Kaffekvarnen, Stenhammar OBS NY TID

Vi samlas vid Stenhammarkyrkans parkering och går en promenad på ca en timma. Det finns många fina gång- och cykelvägar i området. Efter promenaden samlas vi i Kaffekvarnen och äter hemkokt ärtsoppa och kaffe och kaka. Ta gärna på reflexväst.

Torsdagen den 9 december kl 18:00. Plats: Annan tid i foldern det är den 9 december som gäller. Samling vid Stenhammarkyrkans parkering. Pris: 80 kr för medlem / 120 kr icke medlem. Anmälan senast 2 december till Lennart Andersson 0703-655 727 eller Inger Alteryd 0703-380 389

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 120 kr