Årsmöte

• Samling: Pingstkyrkan Lidköping , 18:00
  • Plats: Pingstkyrkan Lidköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inger Alteryd 0703-380 389 eller Daniel Jormeus 070-5268392

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 20 Sep - 20 Jun 2022

Måndagspromenader

I höst startar vi måndagspromenader. Första promenaden är den 20 september och vi tänker hålla på hela hösten fram till jul. Hoppas det är många som vill gå tillsammans. Vi träffas vi Vänermuseét och går en promenad på ca en timma.

Start måndagen den 20 september kl 10:00 Plats: Samling vid Vänermuseet, Lidköping Pris: 0 kr för medlem / 40 kr icke medlem Ansvarig: Inger Alteryd 0703-380 389 eller Gun Andersson 076-1428230 ingen anmälan.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 40 kr

• 09 Nov 2021

Berättelser från Lidköping

Sommaren 2021 öppnar en ny utställning i Vänermuseet: Berättelser från Lidköping. Det är en basutställning som via människors livsöden skildrar Lidköpings historia med fokus från år 1446 och framåt. Ett trettiotal personligheter lyfts fram. Vem var exempelvis Mary Andersson, Erica Garström, Mia Lind, AP Särnmark, Knut Sundbeck och Uno Falkengren? Fantastiska fotografier och illustrationer, dokumentation och föremål används för att ge autenticitet åt de berättelser och personer som utställningen utgår ifrån. Fasaderna har fått sin grafiska gestaltning och man går liksom in i stadens gator och torg.

Tisdagen 9 november kl 15:00 Plats: Vänermuseet Lidköping Pris: medlem 50 kr/ icke medlem 90kr Anmälan senast 2 november till Maria Albinsson 0705-138072 och Gun Andersson 076-1428230

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 90 kr

• 09 Dec 2021

Kvällspromenad och ärtsoppa i Kaffekvarnen, Stenhammar OBS NY TID

Vi samlas vid Stenhammarkyrkans parkering och går en promenad på ca en timma. Det finns många fina gång- och cykelvägar i området. Efter promenaden samlas vi i Kaffekvarnen och äter hemkokt ärtsoppa och kaffe och kaka. Ta gärna på reflexväst.

Torsdagen den 9 december kl 18:00. Plats: Annan tid i foldern det är den 9 december som gäller. Samling vid Stenhammarkyrkans parkering. Pris: 80 kr för medlem / 120 kr icke medlem. Anmälan senast 2 december till Lennart Andersson 0703-655 727 eller Inger Alteryd 0703-380 389

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 120 kr