STF UPPTÄCKA TILLSAMMANS – TJEJER GÖTEBORG

STF Lerum-Partille

19 Mar - 17 Dec 2022

Inte medlem
Identifierar du dig som tjej eller icke-binär, är mellan 18-25 och vill ut i naturen och upptäcka tillsammans så anmäl dig till gruppen! Inga förkunskaper krävs. STF Upptäcka Tillsammans - tjejer, Göteborg kommer med start i början av 2022 dra ut på aktiviteter som utmanar och utvecklar våra sinnen. Med naturen som bas upptäcker vi tillsammans våra omgivningar och lär oss mer om både naturen och oss själva. Några planerade aktiviteter är nattvandring i skogen där vi sedan samlas runt elden, klättring, kanotpaddling och vandring. Vi kommer även besöka några platser i Göteborg där man arbetar med naturen för en hållbar framtid. Det kommer att vara ungefär en träff i månaden och i augusti planerar vi ett helgläger. Medlemskap i STF (195 kr/år) behövs för att delta i träffarna. Första gången kan du prova på gratis. Träffarna anordnas i samarbete med Svenska Turistföreningen och Studiefrämjandet.
Aktiviteter under 2022: 19 mars - Skogsvandring i Vättlefjäll; 23 april - Nattvandring och eld; 21 maj - Studiebesök i Färjenäs skogsträdgård, Eriksberg; 5 juni - Studiebesök i framtida ekoby, Grönbo på Hisingen; 13-14 augusti Helgläger; 17 september - Studiebesök på eco agroforestry center i Linnarhult; 1 oktober - Nattpaddling i Vättlefjäll; 19 november - Bastu och bad i Askim; december - klättring inomhus

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 09 Jan - 20 Dec 2022

Studiefrämjandet

STF Lerum-Partille samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är en medlemsorganisation.

• 09 Feb - 15 Jun 2022

HÅLL DIG UPPDATERAD!

De flesta av restriktionerna som funnits under coronapandemin ha nu tagits bort. Den enda rekommendationen som ligger kvar är att det är viktigt att stanna hemma om du har sjukdomssymptom. Du är varmt välkomna tillbaka när du är frisk igen. Anmäl dig till våra e-postutskick så får du både påminnelser om kommande aktiviteter och information om eventuella förändringar i vårprogrammet. Kontakta gärna aktivitetsansvarig eller någon i styrelsen om du känner dig osäker inför en viss aktivitet.

• 19 Mar - 17 Dec 2022

STF UPPTÄCKA TILLSAMMANS – TJEJER GÖTEBORG

Icke-medlem: Gratis

• 12 Jun 2022

Söndag 12 juni Vandring Jonsered - Angereds kyrka

Vi går Bohusleden etapp 5 som även är en del av Signaturleden Södra Bohuslän. Etappen börjar i Jonsered och första biten blir en utmanande uppförsbacke fram till Stora Ramsjön. Under den fortsatta vandringen passerar vi naturreservatet Björnareåsen, Smörvattnet och Angereds kyrka. Etappen kategoriseras som utmanande och är ca 12 km. Vi är ute i ca 6 tim Ta med matsäck för minst en rast och badkläder. Samarrangemang med Studiefrämjandet.

Samling kl 10.00 vid Jonsereds station, spår 2. Anmälan via sms tidigast 29/5.

Icke-medlem: Gratis