STF Lerum-Partille önskar en trevlig sommar!

Foto: Anita Högegård

STF Lerum-Partille

17 Jun - 15 Aug 2024

Aug

Här kan du i mitten av augusti se vårt höstprogram. Trevlig sommar och på återseende!
  • Plats: Lerum-Partille
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Jun - 15 Aug 2024

Aug

STF Lerum-Partille önskar en trevlig sommar!

• 18 Jun - 31 Dec 2024

STF unga vuxna i Göteborgsområdet

Gillar du eller är du nyfiken på friluftsliv? I Göteborg finns en grupp för dig som är mellan 18-25 år. Vi arrangerar fjällvandringar, paddling och andra friluftsaktiviteter där vi tillsammans kommer ut i naturen och lär oss om den. Du kan komma själv eller ta med din vän. Tillsammans kommer vi överens om vad vi vill göra. Vi kommer löpande arrangera ledarledda aktiviteter för unga vuxna. Alla aktiviteter är alkohol- och drogfria. Det är kostnadsfritt att delta och inga förkunskaper krävs. Svenska turistföreningen är arrangör och träffarna anordnas i samarbete Studiefrämjandet. Har du en idé eller vill haka på, hör av dig till stf.lerum-partille@la.stfturist.se.

• 14 Sep 2024

Lördag 14 september Vandringens dag: Lilla Sävelången runt med besök på Nääs

Vi hoppas många vill vandra med STF på Vandringens dag! Från Floda station följer vi Sjöpromenaden moturs längs Lilla Sävelångens strand och tar oss upp genom de vackra ekbackarna till Nääs seminarieområde. Där besöker vi Nääs Slöjd och Byggnadsvård och får en kort information om verksamheten. Vi gör sedan en rundtur i området med de kulturhistoriska byggnaderna. Därefter går vi ner till sjön och tar vår fikapaus där. Vandringen fortsätter runt sjön tillbaka till Floda station. Det är lättgånget underlag, ca 8 km, och vi är ute i ca 4 timmar. Ta med matsäck för en rast. Samarbete med Studiefrämjandet.

Samling: 10.00 Floda station.

Icke-medlem: Gratis