Lördag 14 september Vandringens Dag

Foto: Anita Högegård

STF Lerum-Partille

14 Sep 2019

Samling kl 10.00 vid busshållplats Kåsjön.
STF har utnämnt den 14 september till ”Vandringens Dag” och har också gjort ett urval av fina vandringsleder i Sverige, s.k. ”Signaturleder”. Bohusledens etapp 4 från Kåsjön till Jonsered är en del av en sådan Signaturled. Vi startar vid Kåsjöns badplats och går förbi sjön Maderna i lättvandrad blandskogsterräng. Efter Råhult går leden genom gammal naturskog. Vandringen avslutas i Jonsered. Kängor eller grova skor rekommenderas. Vi är ute ca 3,5 tim - ca 9 km. Ta med matsäck för en rast.
  • Samling: Busshållsplatsen Kåsjön , 10:00
  • Plats: Vandring på Bohusleden, etapp 4
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Maud Eklöf, tel 0702-68 39 08. Ingen anmälan!

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 15 Jun - 16 Jun 2019

Lördag 15 juni - söndag 16 juni Helgvandring vid Kinnekulle

Tidigt på lördag morgon samåker vi i egna bilar till Kinnekulle för att gå några av de fina vandringslederna som finns på Kinnekulle. Vi bor på STFs vandrarhem Lugnåsberget, där vi får en middagskorg med en hemlagad rätt med tillbehör som vi sedan tillreder gemensamt. Till frukost får vi en korg som räcker både till frukost och matsäck för söndagen. I anmälan ska du ange om du har bil och kan köra till Kinnekulle och om du har några speciella kostönskemål. Mer information om vandringen kommer att skickas ut till deltagarna efter anmälan. Kostnad för övernattning/frukost + middag och resan: 750 kronor per person för STF-medlem och 900 kr för övriga - med reservation för eventuella prishöjningar.

OBS! Aktiviteten är nu fulltecknad. Det går bra att anmäla sig till reservlista för ev. återbud.

Medlem: 750 kr

Icke-medlem: 900 kr

• 14 Sep 2019

Lördag 14 september Vandringens Dag

Samling kl 10.00 vid busshållplats Kåsjön.

Medlem: Gratis