Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Information med anledning av Corona

STF Lerum-Partille

10 Apr - 20 Jun 2020

STFs centralorganisation lider nu av stora inkomstbortfall och har startat en insamlingskampanj som alla kan vara med och stödja. Läs vidare på https://www.svenskaturistforeningen.se/engagemang/insamling
Med anledning av pågående coronapandemi, har STF Lerum-Partille beslutat att ställa in vårprogrammets aktiviteter i april och maj. Av samma anledning har vi också beslutat att ställa in tvådagarsvandringen den 13-14 juni . Aktiviteterna är därför borttagna från vår hemsida. Det är svårt att säga vilka konsekvenser det nya läget får för fortsatt verksamhet. Vi kommer att arbeta för att ha ett program att erbjuda till hösten. Frågor med anledning av det nya läget kan ställas till vår ordförande Maud, tel 0702-68 39 08, eller via mejl till lokalavdelningen.
  • Plats: Lerum-Partille
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 10 Apr - 20 Jun 2020

Information med anledning av Corona

Medlem: Gratis

• 12 Sep 2020

Gotaleden: Från Skatås till Kungsportsplatsen, en lärande vandring

På Vandringens dag den 12 september kan du vandra på Gotaledens första etapp från Skatås till Kungsportsplatsen och vidare till STF Göteborg City. På STF Göteborg City kan du stanna kvar en stund för att njuta av en trevlig After Walk. Du vandrar på egen hand. Vid starten får du ett infoblad som berättar om några av platserna du passerar under vandringen och några frågor som du ska svara på under vandringen. Ta gärna med egen penna! Svaren lämnar du vid målgången på STF Göteborg City. Mål: Gotaleden slutar vid Kungsportsplatsen men du ska fortsätta vidare till STF Göteborg City, Drottninggatan 63-65, där du lämnar in svaret på frågorna. Stanna gärna kvar en stund på en After Walk till förmånligt pris. Längd: 6 km, räkna med att det tar cirka 2 timmar

Startpunkt: Skatås motionscentral. Starttid: kl 14.00 - 15.00.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis