HÅLL DIG UPPDATERAD!

STF Lerum-Partille

07 Jan - 06 Jun 2021

Inte medlem
Vi följer löpande riktlinjer och rekommendationer från STF centralt och Folkhälsomyndigheten. För att snabbt kunna anpassa oss till gällande riktlinjer - exempelvis när det gäller gruppstorlek - har vi obligatorisk anmälan till samtliga aktiviteter under våren. Ändringar i programmet kan komma att göras med kort varsel. Anmäl dig till våra e-postutskick så får du både påminnelser om kommande aktiviteter och information om eventuella förändringar i vårprogrammet. Kontakta gärna aktivitetsansvarig eller någon i styrelsen om du känner dig osäker inför en viss aktivitet.
  • Plats: Lerum-Partille
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 07 Jan - 06 Jun 2021

HÅLL DIG UPPDATERAD!

• 20 Jan - 15 Jun 2021

Studiefrämjandet

STF Lerum-Partille samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är en medlemsorganisation.

Medlem: Pris ej bestämt

• 23 Maj 2021

Söndag 23 maj Vandring i Paradiset

Vi vandrar ca 10 km från Partille station via Himlastegen till Paradiset och sedan in i skogen förbi Surketjärn, Mörkevattnet till Flatvattnet där vi fikar. Hem går vi via Besebäcken, höger runt Ulvåsen och in på Lexbyspåren. Vi går i kuperad terräng så kängor eller stövlar rekommenderas. Vi är ute ca 3,5 tim. Ta med matsäck för en rast.

Samling kl 10.00 vid Partille station, spår 2. OBS! Begränsat antal deltagare. Anmälan via SMS senast 21/5.

• 30 Maj 2021

Söndag 30 maj Vandring Kåsjön - Stentjärnarna

Vi startar vid Kåsjön och följer Vildmarksleden fram till Stentjärnarna. På tillbakavägen letar i oss fram till Bohusleden och följer denna tillbaka till startplatsen. Under vandringen kommer vi att stanna till vid några gamla stenrösen och även prata om bakgrunden till Vildmarksleden. Vandringen blir cirka 13 kilometer och tar cirka 5 timmar. Ta med matsäck för två raster. Samarrangemang med Studiefrämjandet.

Samling kl 10.00 vid parkeringen, Kåsjöns badplats. OBS! Begränsat antal deltagare. Anmälan senast 28/5.

• 03 Jun 2021

Torsdag 3 juni Guidning i Jonsereds Trädgårdar

Trädgårdsmästare Peter Svenson tar oss med på en rundtur i ”Sveriges mest inspirerande park”. Jonsereds Trädgårdar invigdes 2014 och är en fri tolkning av den 1800-talsträdgård som tidigare låg på platsen. Guidningen tar ca 1 tim. Samarrangemang med Studiefrämjandet.

Samling kl 14.00 innanför grindarna till trädgården. OBS! Begränsat antal deltagare. Anmälan senast 27/5.

Icke-medlem: 50 kr