Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kungsbacka Varberg Lokalavdelning

Margaretha Stamborn

stfkungsbackavarberg@stfturist.se

STF Kungsbacka Varberg Lokalavdelning - Skräddarevägen 14, 43295 Varberg

Våra kommuner

Kungsbacka, Varberg

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Viktig information om våra vandringar under coronapandemin (6 april 2020)

Folkhälsomyndighetens riktlinjer till föreningar pekar på vikten av fysisk distansering, att man ska begränsa sina sociala kontakter och undvika platser där mycket folk samlas. Detta gäller särskilt personer över 70 år, dvs många av våra medlemmar. Vi tror att det ändå finns ett intresse av att komma ut och vandra gemensamt. Därför sätter vi upp följande regler för våra vandringar så länge coronasituationen varar:

• Vi vandrar inte i storgrupp, utan sprider ut oss glest längs vägen och går med rejält fysiskt avstånd, max 2-3 personer tillsammans.
  • Om det verkar komma många till samlingen så påbörjas vandringen successivt så att vi sprider ut oss ordentligt.
  • Vid fikapausen sprider vi också ut oss.
  • Den som känner sig det minsta sjuk eller har symtom stannar förstås hemma.

Medlemskap i lokalavdelningen

Det kostar 50 kr/år per hushåll, utöver den centrala avgiften till STF, att vara med i lokalavdelningen STF Kungsbacka Varberg. Bli medlem hos oss genom att betala 50 kr till bankgiro 608-6334. Ange namn och adress vid inbetalningen.

Vill du bidra i vår verksamhet?

Har du förslag på aktiviteter – ta kontakt med någon av oss i styrelsen, eller maila till stfkungsbackavarberg@stfturist.se

Om du är intresserad av att engagera dig i styrelsearbetet, eller om du har förslag på lämpliga kandidater, hör av dig till styrelsen eller valberedningen.

Programmet

Vårens program har distribuerats till bl a bibliotek, vårdcentraler och turistbyråer i vårt område. Medlemmar får programmet hemskickat.