STF Kungsbacka Varberg Lokalavdelning

STF Kungsbacka Varberg Lokalavdelning - Skräddarevägen 14, 43295 Varberg

Våra kommuner

Kungsbacka, Varberg

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Viktig information om våra aktiviteter under coronapandemin

Pandemin påverkar givetvis vår lokalavdelning på många olika sätt. Vi har valt att, så långt det är möjligt, fortsätta genomföra våra vandringar. Detta för att guida våra medlemmar till nya spännande platser i vårt närområde.

Vi följer gällande regler och rekommendationer och överväger noga varje aktivitet så att den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Om vi bedömer vi inte kan genomföra en aktivitet på ett säkert sätt väljer vi att ställa in den. Förändringar i genomförandet eller ev. inställd aktivitet meddelas på hemsidan samt via mailutskick.

Folkhälsomyndighetens riktlinjer till föreningar pekar på vikten av fysisk distansering, att man ska begränsa sina sociala kontakter och undvika platser där mycket folk samlas. Detta gäller särskilt personer över 70 år, dvs många av våra medlemmar. Vi tror att det ändå finns ett intresse av att komma ut och vandra gemensamt. Därför sätter vi upp följande regler för våra vandringar så länge coronasituationen varar:

• Vi vandrar inte i storgrupp, utan sprider ut oss glest längs vägen och går med rejält fysiskt avstånd, max 2-3 personer tillsammans.
• Om det verkar komma många till samlingen så påbörjas vandringen successivt så att det inte bildas en stor grupp. Vi sprider ut oss ordentligt, i mindre grupper, längs vägen.
• Även vid fikapausen sprider vi ut oss.
• Den som känner sig det minsta sjuk eller har symtom stannar förstås hemma.
• Vi avråder från samåkning till våra aktiviteter.
• Namn och kontaktuppgifter ska lämnas till aktivitetsansvarig.

Medlemskap i lokalavdelningen
Det kostar 50 kr/år per hushåll, utöver den centrala avgiften till STF, att vara med i lokalavdelningen STF Kungsbacka Varberg. Bli medlem hos oss genom att betala 50 kr till bankgiro 608-6334. Ange namn och adress vid inbetalningen.

Vill du bidra i vår verksamhet?
Har du förslag på aktiviteter – ta kontakt med någon av oss i styrelsen, eller maila till stfkungsbackavarberg@stfturist.se

Om du är intresserad av att engagera dig i styrelsearbetet, eller om du har förslag på lämpliga kandidater, hör av dig till styrelsen eller valberedningen.

Programmet
Vårens program har skickats hem till lokalavdelningens medlemmar. Dessutom distribueras programmet till bl.a. bibliotek, vårdcentraler och turistbyråer i vårt område.