Inställd aktivitet: Varberg - i kvinnliga fotspår

placeholder for local activities whithout image.

STF Kungsbacka Varberg

28 Feb 2021

Aktiviteten är inställd.
Förra året publicerades en kvinnokarta över Varberg. Där presenteras ett antal kvinnor som på olika sätt lämnat spår efter sig i Varberg och utgör en del av stadens historia. På vår promenad besöker vi platser med kvinnlig anknytning och får höra lite om de aktuella kvinnornas historia. Promenaden tar ca 2 tim. Vi guidas av Eva Hjorth, Inger Antonsson, Inger Berglund och Monica Bonander, som alla har deltagit i arbetet med kartan.
  • Samling: Aktiviteten är inställd
  • Plats: Varberg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Annica Johansson Sjögren, 0708-86 79 57

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 26 Jan - 20 Mar 2021

Inställda aktiviteter i februari och mars

På grund av coronarestriktionerna kan vi inte genomföra våra vandringar i den form vi har planerat.

Vi ställer in de planerade vandringarna i Varberg den 28 feb och mörkervandringen den 16 mars. För övriga av vårens aktiviter kommer mer information att publiceras längre fram.

• 09 Feb - 23 Feb 2021

Årsmöte 2021 STF Kungsbacka Varberg genomförs på distans

Årsmötesförhandlingar - Alla val är förberedda.

Årsmötet genomförs på distans, dvs via mail och post. Lokalavdelningens medlemmar får information per mail eller brev senast den 26 januari.

• 28 Feb 2021

Inställd aktivitet: Varberg - i kvinnliga fotspår

Aktiviteten är inställd.

• 16 Mar 2021

Inställd aktivitet - Mörkervandring i Stavder

I mörker och helt utan ljus vandrar vi på lättgångna stigar och vägar och njuter av nattens ljud och havets brus. Platt terräng. Vi fikar runt en öppen eld. Turens längd är ca 4 km. Stavar är inte fel. Välkomna till en förhoppningsvis stjärnklar kväll!

Vandringen är inställd.

• 27 Mar 2021

Ärtsoppevandring i Idala

Även i år går vi i Idala. Förhoppningsvis kommer vi i år att kunna servera ärtsoppa och knäckemacka med ost, och avsluta med kaffe och kaka. Ingvar och Pirkko tar oss med på en lite längre eller en kortare vandring, 5-6 km resp. 3-4 km.

Utrustning: Rejäla skor eller kängor och kläder efter väder. Kom ihåg kontaktinfo! Anmälan: Senast 23 mars till britt.richardsson@gmail.com eller 0730-92 24 41. Vägbeskrivning: Från E6. Avfart 57, mot Idala. Kör 10 km, i en vinkelkurva kör rakt fram, upp till kyrkan, församlingshemmet ligger strax nedanför kyrkan.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr