Grötlunk i Åsa

placeholder for local activities whithout image.

STF Kungsbacka Varberg

28 Nov 2020

Inte medlem
Samling: Vid Kuggaviksgården i Åsa kl 11:00. Utrustning: Kläder efter väder och rejäla skor. Vägbeskrivning: I Åsa, följ vandrarhemsskyltning. Kostnad: Medlemmar 50 kr/person. Övriga 100 kr/person. Anmälan: Senast 20 november till Barbro Björling, 0706-61 25 17
På sedvanligt sätt samlas vi vid entrén till Kuggavik med glögg och pepparkaka innan vi går ut på själva grötlunken. Det blir ca en timmes promenad i Åsa under ledning av Erik Johansson. En lite kortare runda för dem som inte vill gå så långt erbjuds under ledning av Barbro Björling. Efter promenaden är det dags att provsmaka på julen i form av julgröt och skinkmacka i matsalen på Kuggaviksgården.
  • Senaste datum för anmälan: 20/11
  • Samling: Kuggaviksgården, STF:s vandrarhem i Åsa , 11:00
  • Plats: Kuggaviksgården, STF:s vandrarhem i Åsa
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Barbro Björling, 0706-61 25 17

Typ av aktivitet: Vandring

• 28 Nov 2020

Grötlunk i Åsa

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 12 Dec 2020

Adventsvandring närmare jul

Gunnel och Anders Björcke, våra duktiga guider tar oss med på en promenad i ”sina vandringsmarker”. Vi går genom Kurt Larssons välvårdade skog. På vissa delar av promenaden kan det vara lite svårt att ta sig fram, men för det mesta är det mycket lättgånget. Vi gör en promenad och kommer fram till vår fikaplats vid Kurts knuttimrade stugor. Kanske kan vi även grilla korv, då Kurt brukar elda inne i kåtan. Den som är trött i benen kan vila på gummans eller gubbens bänk. Passa på att ta en paus i julförberedelserna och träffas på lokalavdelningens sista träff 2020, med förhoppning om att vi ses igen 2021 Kanske hittar ni någon grankvist, några kottar eller annat för juldekorationerna.

Utrustning: Grova skor och fika, korv för dem som vill grilla. Samling: Klasa hembygdsgård kl 10.00 Vägbeskrivning: Från Lindbergs kyrka, kör 500 m mot Stamnared.

Medlem: Gratis

• 09 Feb 2021

Årsmöte 2021

Boka in tiden för vårt årsmöte, som vanligt på Kuggaviksgården i Åsa. Det blir sedvanliga årsmötesförhandlingar samt fika och underhållning. Program meddelas i vårprogrammet. Alla val är förberedda.

Medlem: Gratis