Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandrings Dag - vandring i Uddebo

STF Kind

12 Sep 2020

Inte medlem
Vandringens Dag 2020 Lördagen 12 september klockan 10.00. Start vid gamla väveriet i Uddebo. Skyltar visar vägen från Lv 156. Anmälan senast 5 september till Bernt Kärrdin 079-333 70 71.
Välkomna till Vandringens Dag som vi i år förlagt till Uddebo. Naturen i Sjuhärad är som gjord för vandring. Vi vandrar en slinga på cirka 6 km. Slingan är något kuperad. Terrängen är varierad och omväxlande, allt från öppna kulturlandskap till storskog, lagom kuperad och rik på sjöar. Utefter vandringen finns det möjligheter att äta medhavd fika i vindskydd. Efter halva sträckan står grillen redo för lunch. Korv och hamburgare finns till försäljning, om du inte tar med eget.
  • Senaste datum för anmälan: 05/09
  • Samling: Uddebo väveri , 10:00
  • Plats: Uddebo väveri
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bernt Kärrdin 079-333 70 71

Typ av aktivitet: Vandring

• 08 Aug - 15 Aug 2020

Aug

Aug

Inställd - Fjällvandring i Grövelsjöfjällen, Dalarna.

Aktiviteten är inställd p.g.a. för få deltagare. Vi samåker i minibuss till Grövelsjön, där vi hyr en stuga tillsammans. Vi gör dagsutflykter till olika mål, som vi gemensamt bestämmer. Förläggning i stuga. Till utflykterna ansvarar du själv för egen utrustning och mat. Grövelsjön ligger mitt bland svensk/norska fjäll längst uppe i nordligaste hörnet av Dalarna och omfattar den milsvida vildmarken på båda sidor om gränsen. Här väntar ett paradis för fjällvandrare. Där allmän väg tar slut sträcker sig fjällvärlden ut framför dig. Fjällbjörkar, ljunghedar, bäckar och böljande mjuka fjäll. Här finns slingrande vandringsstigar över berg och dal. Snöra på dig kängorna och sätt ryggsäcken på för en härlig dagstur på Långfjället, ett utmärkt sätt att uppleva Grövelsjön under den varmare sommaren eller den färgrika hösten.

Lördag 8 augusti - 15 augusti. Avresa från Svenljunga 07.00 Samlingsplats: Förgätmigejvägen 5, Svenljunga. Pris beslutas på planeringsmötet 22 april.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis