Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Vandrings Dag 2020

STF Kind

12 Sep 2020

Inte medlem
Vandringens Dag 2020 Lördagen 12 september klockan 10.00. Start vid gamla väveriet i Uddebo. Skyltar visar vägen från Lv 156. Anmälan senast 5 september till Bernt Kärrdin 079-333 70 71.
Välkomna till Vandringens Dag som vi i år förlagt till Uddebo. Vi vandrar en slinga på cirka 6 km. Slingan är något kuperad. Utefter vandringen finns det möjligheter att äta medhavd fika i vindskydd. Efter halva sträckan står grillen redo för lunch. Du kan köpa korv och hamburgare om du inte tar med eget.
  • Senaste datum för anmälan: 05/09
  • Samling: Uddebo väveri , 10:00
  • Plats: Uddebo väveri
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bernt Kärrdin 079-333 70 71

Typ av aktivitet: Vandring

• 24 Jun 2020

Blomstervandring

Vi går en blomstervandring i en mångfald av dofter och färger under ledning av blomsterkännaren Lars Johansson. Under denna vandring med midsommartema får vi lära oss om de olika blommorna på ängen, deras kännetecken och var man kan hitta dem. Vi låter oss fascineras av både vanliga och rara växter. Vi får även lära oss hur växterna hör ihop med det kulturhistoriska landskapet. En exkursion i växternas värld hjälper oss att rota oss själva i vår historia. Här finns minst tusen års tradition av betesdjur, och naturen har formats i samspel med människan.

Samlingsplats: Svenljunga torg 18.00 Willys Tranemo 18.30 Samtliga utgår från Willys i Tranemo.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 08 Aug - 15 Aug 2020

Aug

Aug

Inställd - Fjällvandring i Grövelsjöfjällen, Dalarna.

Aktiviteten är inställd p.g.a. för få deltagare. Vi samåker i minibuss till Grövelsjön, där vi hyr en stuga tillsammans. Vi gör dagsutflykter till olika mål, som vi gemensamt bestämmer. Förläggning i stuga. Till utflykterna ansvarar du själv för egen utrustning och mat. Grövelsjön ligger mitt bland svensk/norska fjäll längst uppe i nordligaste hörnet av Dalarna och omfattar den milsvida vildmarken på båda sidor om gränsen. Här väntar ett paradis för fjällvandrare. Där allmän väg tar slut sträcker sig fjällvärlden ut framför dig. Fjällbjörkar, ljunghedar, bäckar och böljande mjuka fjäll. Här finns slingrande vandringsstigar över berg och dal. Snöra på dig kängorna och sätt ryggsäcken på för en härlig dagstur på Långfjället, ett utmärkt sätt att uppleva Grövelsjön under den varmare sommaren eller den färgrika hösten.

Lördag 8 augusti - 15 augusti. Avresa från Svenljunga 07.00 Samlingsplats: Förgätmigejvägen 5, Svenljunga. Pris beslutas på planeringsmötet 22 april.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis