STF under ett sekel.

STF Kind

05 Dec 2019

Inte medlem
Veckodag: Torsdag Datum: 5 december Klockan: 18,00 Samlingsplats: Uddebo Fritidsgård Vägbeskrivning: Mitt i Uddebo längs med väg 156 Anmälan senast: 1 december.
Vi börjar kvällen med glöggmingel för att sedan avnjuta julens delikatesser och avslut supén med Bengts goda risgrynsgröt. Därefter berättar Dag Hamm och Tomas Johansson om sin far Hadar Johansson vandringar från Treriksröset till Smygehuk tur och retur och visar bilder kring detta. Vi avslutar med utlottning av paket som tomten lämnat kvar som du tar med, värde 50:-
  • Senaste datum för anmälan: 01/12
  • Samling: Uddebo Fritidsgård , 18:00
  • Plats: Uddebo Fritidsgård
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Börje Persson 070-654 21 91

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 29 Okt 2019

Okt

Studiebesök Elmo Leather

: Elmo Leather startade sin verksamhet 1931. Ett garveri som under 88 år med stor hantverkartradition av läderhantering skapade ett varumärke i världsklass. Vi gör en rundvandring i fabriken och ser hur råhudar förvandlas till gyllene hudar. Personalchefen Hans Neumayer kommer att berätta om företaget och visa runt.

Veckodag: Tisdag Datum: 29 oktober Klockan: 10.00 Samlingsplats: Utanför kontoret Vägbeskrivning: Anmälan senast: 20 oktober

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr

• 07 Nov 2019

Studiebesök Nexans kabelfabrik

Vi samlas i portvakten och därefter får vi se en säkerhetsfilm och får en företagsinformation. Därefter får vi en guidad rundvandring i fabriken.

Veckodag: Torsdag Datum: 7 november Klockan: 09,00 Samlingsplats: Portvakten Vägbeskrivning: Kör mot Grimsås. Anmälan senast: 30 oktober

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr

• 21 Nov 2019

Föreläsning, Andelsjordbruk i Uddebo

Ellen Rönnblad är kvällens gäst. Hon kommer att berätta om sitt andelsjordbruk i Uddebo där hon odlar ett 50-tal olika grödor. Ellen är också en av initiativtagarna till Reko-ring Kind, som vi får höra mer om.

Veckodag: Torsdag Datum: 21 november Klockan: 18.00 Samlingsplats: Uddebo väveri, Kilavägen 11 Uddebo

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr