Medlemsmöte i Adventstid

STF Kind

08 Dec 2021

Inte medlem
Veckodag: onsdag. Datum: 8 december, klockan: 18,30 Samlingsplats: Uddebo Fritidsgård Vägbeskrivning: Mitt i Uddebo längs med väg 156 Anmälan senast: 1 december. Kontaktperson: Börje Persson 070 654 21 91 Kostnad medlem: 125 kronor Kostnad icke medlem: 150 kronor Barnpris: 75 kronor. Övrig prisinformation: Om du vill vara med på julklappsutdelningen köper du ett paket värt 50 kronor
Vi börjar kvällen med glöggmingel för att sedan avnjuta julens delikatesser. Därefter visar vi bilder från våren och sommarens aktiviteter. Vi avslutar med utlottning av julklapparna till kaffet och där vi samtidigt diskuterar synpunkter från medlemmarna.
  • Senaste datum för anmälan: 01/12
  • Samling: Uddebo , 18:30
  • Plats: Uddebo
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bernt Kärrdin 079 333 70 71

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 02 Okt 2021

Okt

Lär dig hitta tranbär

Vi letar tranbär på kända marker. Ta med stövlar, hink och fika Anmäl intresse så snart som möjligt. Kan bli ändrad datum beroende på hur fort det mognar

Veckodag: Lördag Datum: 2 oktober Klockan: 10,00 Samlingsplats: Svenljunga torg

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 25 kr

• 28 Okt 2021

Okt

Lights in Alingsås

Lights skiljer sig från andra ljusevenemang runt om i världen. Bara ett tema och en slinga är förutbestämt av Alingsås Energi. Vilka installationer som skapas och hur de ska se ut tas istället fram under arbetets gång i en workshop, där ljusdesigners och studenter arbetar tillsammans under en veckas tid. Under vandringen slinker vi in på något av Alingsås många kaféer och njuter av en god fika.

Veckodag: torsdag Datum: 28 oktober Klockan: 16,00 Samlingsplats: Borås, rastplats Transås, vid tavernan. Vägbeskrivning: Från Borås tag väg 180. Anmälan senast: 21 oktober. Kontaktperson: Bernt 0793337071

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 25 kr

• 16 Nov 2021

Kåseri om fågelskådning

Fågel- och naturfotograf Anders Bolmgren kåserar och visar bilder om fåglar i vår omgivning. Kaffe och fika finns att köpa till självkostnadspris.

Veckodag: tisdag Datum: 16 nov. Klockan: 18,30 Samlingsplats: Medborgarhuset, Sexdrega

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr