Invasiva växter

placeholder for local activities whithout image.

STF Karlskoga-Degerfors

19 Jan

Pris ej bestämt

• Plats: Info senare
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Jonsson 070-653 42 23

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 03 Dec

Julmarknad i Nora

Vi har en blandad dag framför oss. Vi startar med en gemensam förmiddagsfika i församlingshemmet. Var och en betalar själv. Ett besök i de många julmarknadsstånden/affärerna står sedan på schemat. Lunchen har vi gjort till ett individuellt val. Det finns Julbord på stadshotellet, Bryggerikrogen, ett antal billigare restauranger och flera julmarknads stånd med förtäring att välja mellan. Klockan 14:00 ges en konsert i kyrkan, och vi hoppas kunna få en guidad tur i deras vackra kyrka efter konserten.

Lördag 3 december. Avfärd, samåkning: Jannelundstorget Degerfors kl. 09:00, Bredgårdskolans parkering vid E18 Karlskoga kl. 09:15. För mer information och anmälan kontakta Ingvar, tel. 070 378 70 95, senast 1 december. Ingen avgift. Samåkningsavgift: 100 respektive 80 kr.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 19 Jan

Pilgrimsvandring

Våra vandringar brukar förläggas i vårt närområde. Nu får vi tillfälle att följa med på en annan typ av vandringar. Bengt Schön, entreprenören som tog Boda borg till Karlskoga är också en pilgrimsvandrar entusiast, och han ska ge oss en inblick i denna värld. Bengt är nyligen hemkommen från en 300 km läng pilgrimsvandring från Porto till Santiago de Compostela, men han har även vandrat på Inkaleden och från Frankrike till Santiago. 2 Årsmöte

Torsdag 19 januari. Karlskoga Bibliotek, Hörsalen kl 18.00. Anmälan senast 17januari via sms/tel till Ingvar 070-378 70 95 eller Christina 070-541 21 35.

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 19 Jan

Invasiva växter

Medlem: Pris ej bestämt

• 16 Feb

Årsmöte

Lokalavdelningens medlemmar kallas härmed till ordinarie årsmöte! Motioner ska vara avdelningen tillhanda senast 15 januari på stf.karlskoga-degerfors@la.stfturist.se. Förslag till ledamöter samt valberedning lämnas till årets valberedning senast 15 januari. Efter årsmötet kommer det att bjudas på kaffe och smörgås. Under kaffet kommer B O Södeberg att underhålla oss med ett musik quiz.

Torsdag 16 februari. Karlskoga Folkhögskola kl 18.00 Kontaktperson: Ingvar Eriksson sms/tel 070-378 70 95Ingen anmälan, ingen avgift.

Medlem: Gratis