Vasaloppet på rörelseturné

STF Jämtland-Härjedalen

09 Okt

Okt

Vasaloppet kommer på plats och dukar upp en Vasaloppskontroll där besökare/deltagare bjuds på Vasaloppsbullen och Blåbärssoppa Vasaloppet arbetar för att få folk i rörelse. Personal från Vasaloppet håller i dagen. Program 10.00-14.00 Vasaloppskontrollen håller öppet med servering av Vasaloppsbullen och Blåbärssoppa. 10.00-14.00 Tipspromenaden håller öppet. 10.30-11.30 Föreläsning ”I fäders spår för framtid segrar”, en resa genom Vasaloppets historia och en blick in i Vasaloppets kommande 100 år. 12.00-12.30 Föreläsning ”Resan mot målet, så förbereder du dig på bästa sätt”. 12.30-13.30 Skidgångspass med innehåll av skidstyrka och spänst.
  • Senaste datum för anmälan: 04/10
  • Samling: 10:00
  • Plats: Exercishuset Campus
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Leif Engkvist 070-6478054

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 09 Okt

Vasaloppet på rörelseturné

Medlem: Gratis

• 28 Okt

Besök på Trangia i Trångsviken

Studiebesök hos ett av friluftslivets största varumärken, vi ser dess nya muséum, butik och gör eventuellt även en liten matlagningsworkshop tillsammans och får en rabatt i butiken

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 75 kr

• 10 Nov

Presentation av Mistra Sport & Outdoors

Presentation av Mistra Sport & Outdoors – Ett forsknings- och samverkansprogram där forskare och organisationer tillsammans skapar en rörelse för mer hållbar idrott och friluftsliv i framtiden

Medlem: Gratis

• 18 Nov

Föreläsning Frösöläger 1000år

Föredrag för att öka intresset att vandra runt på Frösön och se fina och intressanta miljöer i ett historiskt perspektiv. Unika flygbilder visas på platsen för de medeltida Västerhus kapell som idag ligger på avspärrat flygplatsområde.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 75 kr