Besök Woolpower, Östersund

STF Jämtland-Härjedalen

06 Nov 2019

Pris ej bestämt

Vi gör ett industribesök på Woolpower som sedan 1969 har tillverkat hållbara kläder med hög miljömedvetenhet, kvalité och goda arbetsförhållanden i Östersund. Idag exporterar man över hela världen. Möjlighet till köp i fabriksbutiken före visningen.
  • Samling: Woolpower, Östersund , 17:30
  • Plats: Östersund
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bengt Marsh, 070-329 55 99

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 06 Nov 2019

Besök Woolpower, Östersund

Medlem: Pris ej bestämt

• 30 Nov 2019

Adventsvandring med Julmarknad i Alsen

Vandring mellan Glösa och hembygdsgården Backgården i Alsen 11 km. Vi gör en vacker omväg till Landverk i övre delen av Alsen och avslutar på Backgården där den årliga julmarknaden arrangeras och där vi kan fika. Därefter ordnar vi skjuts tillbaka till bilarna i Glösa. Medtag rejäla vandringsskor och broddar. Vi går antingen stigar eller landsväg.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 75 kr

• 01 Dec 2019

Första advent i Stuguns kyrka

Besöket börjar i gamla kyrkan kl 17.00. Den är drygt 230 år gammal eller drygt dubbelt så gammal som den nya kyrkan. Bygden har en intressant historia som delges oss både före och efter gudstjänsten. Anmälan till Hans Mikaelsson för samåkning.

Medlem: Gratis

• 06 Dec - 08 Dec 2019

Julmarknad på Jamtli

Var med och bemanna Sylhyddan ett pass någon av dagarna. Bjud in besökarna till STF’s första övernattningsstuga som en gång härbärgerade frusna fjällfarare vid Sylarna. Tar man något pass så har man gratis inträde på Jamtli den dagen. Jamtlis entréavgifter höst-vinter 2019 19 augusti-31 december: Vuxen: 100 kr. Till och med 18 år: fri entré i vuxens sällskap. Barn från 13 t o m 18 år utan vuxens sällskap: 50 kr Barn upp till 13 år endast i vuxens sällskap.

Medlem: Gratis