Höstfinal på Hotel Ullinge

placeholder for local activities whithout image.

STF Höglandet

15 Nov 2020

Inte medlem
Söndag 15/11 kl. 13.00 Anmälan: Maj-Britt Maderud 0140-31 11 65; 070-829 18 97; e-mail: maderud01@gmail.com senast torsdag 5 november.
Vi samlas på Hotel Ullinge och njuter av deras välsmakande buffé. Därefter fortsätter eftermiddagen med trevlig samvaro och fin underhållning. Kostnad: 240 kr, icke STF-medlem 300 kr
  • Senaste datum för anmälan: 05/11
  • Samling: Hotel Ullinge , 13:00
  • Plats: Hotel Ullinge
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Maj-Britt Maderud 0140-31 11 65; 070-829 18 97; e-mail: maderud01@gmail.com

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 08 Okt 2020

Okt

Besök österut i Eksjö kommun

Ljusboden är ett familjeföretag med egen design, tillverkning och försäljning av gjutna och handstöpta ljus. Även konsthantverk från olika hantverkare finns i butiken. Vi får information om företaget och dricker fm-kaffe där. Engströmsgården är en hembygdsgård i Hult med gamla byggnader med bl.a. Albert Engströms föräldrahem. Invid kyrkan ligger Albert Engströms omskrivna fattigstuga, som hembygdsföreningen har återställt i autentiskt skick. Vi får en guidning av fattigstugan och hembygdsgården. Vi beger oss därefter österut till Mariannelund och äter lunch på Stjernbergs skafferi. Efter lunch besöker vi ”Julles verkstad”, Mariannelunds Mekaniska Verkstad, som startades 1880 och innehöll gjuteri, mekanisk verkstad samt smedja. Under årens lopp utökades företaget med en gjutgodsavdelning och en snickarlänga. Vi får en guidning i den kulturskyddade verkstaden med både handverktyg och utrustning som innefattar nästan hela 1900- talets verkstadsutveckling. Kostnad: 230 kr, icke STF-medlem 260 kr

Torsdag 8 oktober kl. 09.30 Anmälan: Gunilla Fransson 070-569 10 76; e-mail: g.fransson55@gmail.com senast onsdag 30 september. Samling: Vid Ljusboden i Hult. Om du kommer från Eksjö, sväng höger från väg 40 strax innan Hult.

Medlem: 230 kr

Icke-medlem: 260 kr

• 24 Okt 2020

Okt