En guidad vårvandring i Tranås

placeholder for local activities whithout image.

STF Höglandet

12 Maj 2022

Inte medlem
Torsdag 12 maj kl. 10.00 Anmälan: Maj-Britt och Sören Maderud 0140-31 11 65; 070-829 18 97; e-mail: maderud01@gmail.com senast tisdag 3 maj Samling: Fontänen Brunnsparken
Vi inleder med fm-fika på Wienerbageriet. Därefter går vi en promenad på ca 2,5 tim och får information om kända personer, byggnader, statyer och parker. Vi besöker också vårt fina stadshus. Lunch intar vi på Moas vid torget. Mätta och glada avslutar vi dagen med en runda i Östanåparken och presentation av gammalt och nytt. Kostnad: 200 kr, icke STF-medlem 230 kr
  • Senaste datum för anmälan: 03/05
  • Samling: Fontänen Brunnsparken, Tranås , 10:00
  • Plats: Tranås
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Maj-Britt Maderud 0140-31 11 65

Typ av aktivitet: Vandring

• 26 Mar

Årsmöte i Eksjö - KALLELSE

Under eftermiddagen har vi årsmötesförhandlingar och njuter av god mat och trevlig underhållning. Kostnad: 200 kr

OBS! Ändrad tid för årsmöte Lördag 26 mars kl. 14.00 Plats: Folkdanslokalen, Garvaregatan, Eksjö (bredvid Eksjö museum) Anmälan: Maj-Britt Maderud 0140-31 11 65; 070-829 18 97; e-mail: maderud01@gmail.com senast torsdag 17 mars.

Medlem: 200 kr

• 31 Mar 2022

Möt våren i Vadstena

Vi gör en guidad promenad genom staden till Pilgrimscentrum, där vi dricker fm-kaffe och informeras om verksamheten. Därefter får vi en guidning i klosterområdet med besök i Vadstena klosterkyrka. Vi går den vackra promenadvägen utmed Vättern, och efter lunch på restaurang Wasa besöker vi Vadstena slott, där vi får en renässansguidning. Eftermiddagen avslutas med em-kaffe på Rosteriet Vadstena, ett kafferosteri beläget vid Ladugård 206 strax utanför Vadstena. Kostnad: 550 kr, icke STF-medlem 580 kr

Torsdag 31 mars kl. 09.30 Anmälan: Annrika Carlsson 0140-172 43; 070-570 13 03; e-mail: annrika.carlsson@gmail.com senast tisdag 15 mars. Samling vid Hamnparken, Arkivgatan (vid östra vallgraven). Parkeringsplatser finns utmed Arkivgatan. (Närmare vägbeskrivning lämnas vid anmälan.)

Medlem: 550 kr

Icke-medlem: 580 kr

• 21 Apr 2022

Kultur och fritid i Nässjö

Vi börjar med en guidad kulturvandring för att se på de senaste årens uppmärksammade väggmålningar. Därefter besöker vi Konsthallen i Kulturhuset Pigalle. Efter lunch på Restaurang Akropolis beger vi oss till Friluftsgården Lövhult 5 km öster om Nässjö, där Sveriges sydligaste fullskaliga skidskyttebana har byggts. Vi avslutar med em-fika på Friluftsgårdens café. Kostnad: 160 kr, icke STF-medlem 190 kr

Torsdag 21 april kl. 9.00 Anmälan: Michael Wallin 070-914 22 57 eller Anna-Karin Wallin 072-540 43 33; e-mail: wallinmichael48@gmail.com senast tisdag 12 april. Samling vid Södra Torget, Nässjö. Parkering på Södra Torgets 24-tim-parkering eller på den allmänna delen av parkeringen vid Lidl.

Medlem: 160 kr

Icke-medlem: 190 kr

• 07 Maj 2022

Vårvandring i Eksjö

Alt. 1 långa sträckan: Vi vandrar sträckan Skedhult - Gamla stan, Eksjö, ca 10 km (en del av Smålandsleden). Alt. 2 korta sträckan: Vi vandrar sträckan Skedhult - Aborraviken, ca 5 km. Vi räknar med att avsluta med middag ca kl. 14 på Rasta Eksjö i Aborraviken. Det går bra att enbart deltaga i vandringen. Kostnad: 50 kr, icke STF-medlem 80 kr. Middag inkl. dryck och kaffe betalas av deltagarna själva direkt till restaurangen.

Lördag 7 maj Anmälan: Kjell Rosgren 0383-131 84; 070-318 67 06; e-mail: kjell@rosgren.com senast måndag 2 maj. Det finns två alternativa sträcklängder: ca 10 km resp. ca 5 km. Samling: Parkeringen vid Golfklubben i Skedhult. Alt. 1 långa sträckan: kl. 09.00 Alt. 2 korta sträckan: kl. 10.00 Medtag förstärkt fika, egen sittpall/sittunderlag och gärna vandringsstavar och kikare. Karta med information om sträckan erhålls vid starten.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 12 Maj 2022

En guidad vårvandring i Tranås